DSpace Repository

Çocuk istismarı ve ihmalinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Kırbaç, Elifcan
dc.date.accessioned 2017-11-01T09:59:53Z
dc.date.available 2017-11-01T09:59:53Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Kırbaç, E. (2017). Çocuk istismarı ve ihmalinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/7811
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fiziksel, duygusal, ekonomik istismar ve ihmal düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve sosyo-ekonomik düzey açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek, ayrıca öğrencilerin yalnızlık ve boyun eğici davranış düzeylerinin, istismar ve ihmal düzeylerini anlamlı olarak yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini, Bursa'da 11 farklı okuldaki 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden 856 (428 kız, 428 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak Çocuk İstismarı ve İhmalini Tanılama Anketi, Çocuklar İçin Okul Temelli Yalnızlık Ölçeği ve Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21.0 paket programı kullanılmış; t-Testi, tek yönlü ANOVA, Post-Hoc çoklu karşılaştırma testlerinden Scheffe Testi, Dunnet-C Testi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla fiziksel istismara, ekonomik istismara ve ihmale uğradığı; 8. sınıf öğrencilerinin 6. sınıf öğrencilerinden daha fazla duygusal istismara maruz kaldığı ortaya çıkmıştır. Orta SED'deki (sosyoekonomik düzey) öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden daha fazla fiziksel ve duygusal istismara uğradığı; orta SED'deki öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden ve düşük SED'deki öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden daha fazla ekonomik istismara uğradığı; düşük SED'deki öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden daha fazla ihmale uğradığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin yalnızlık ve boyun eğici davranış düzeylerinin fiziksel, duygusal, ekonomik istismar ve ihmal düzeyleri üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine whether the levels of abuse and neglect of students during the pubescence period differ in terms of gender, class and socioeconomic level. It is also to determine whether loneliness and submissive behavior levels of students are a decisive influence on the levels of abuse and neglect. The study's population consisted of 856 students (428 girls, 428 boys) attending 6th, 7th and 8th classes in 11 different schools in Bursa. In the research, Child Abuse and Neglect Diagnosis Questionnaire, School Based Loneliness Questionnaire for Children and Neck Behavior Questionnaire were used. For the analysis of the data, SPSS 21.0 package program was used; T-test, one-way ANOVA, Post-Hoc multiple comparison tests Scheffe Test, Dunnet-C Test and multiple regression analysis. As a result of the research, male students are more likely to suffer physical abuse, economic exploitation and neglect than girls; 8th grade students were exposed to more emotional abuse than their 6th grade students. Students in the middle SED (socioeconomic level) are experiencing more physical and emotional abuse than students in the high SED; The students in the middle SED are more economically exploited than those in the high SED and those in the lower SED are more likely to suffer economic exploitation than the students in the high SED; The result is that the students in the low SED are more neglected than the students in the high SED. In the study, it was concluded that students' loneliness and submissive behavior levels were a significant predictor on the levels of abuse and neglect. Based on the results obtained from the research, various suggestions were made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.subject Psikoloji tr_TR
dc.subject Psychology tr_TR
dc.subject Duygusal istismar tr_TR
dc.subject Emotional abuse tr_TR
dc.subject Eğitim psikolojisi tr_TR
dc.subject Education psychology tr_TR
dc.subject Sosyoekonomik düzey tr_TR
dc.subject Yalnızlık tr_TR
dc.subject Loneliness tr_TR
dc.subject Çocuk ihmali tr_TR
dc.subject Child negligence tr_TR
dc.subject Abuse-sexual tr_TR
dc.title Çocuk istismarı ve ihmalinin bazı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of child abuse and neglect in terms of some variables tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 109 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record