DSpace@İnönü

İnönü Üniversitesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine duydukları ihtiyaçların belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Haylı, Rüstem Göktürk
dc.date.accessioned 2017-11-01T11:26:29Z
dc.date.available 2017-11-01T11:26:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Haylı, Rüstem G. (2017). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine duydukları ihtiyaçların belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/7813
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, İnönü Üniversitesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının belirlenerek bunların çeşitli değişkenlere göre nasıl farklılaştığını incelemek ve psikolojik danışma ve rehberlik konusundaki ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırma, hem betimsel tarama hem ilişkisel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 bahar döneminde İnönü Üniversitesi merkez yerleşkesindeki fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören toplam 23603 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden tabakalı seçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiş toplam 1184 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmış; betimsel istatistik hesaplamaları yapılmış, üniversite ile ilgili sorunların yaşanma düzeyleri üzerinde bağımsız değişkenlerin etkisini belirlemek için Lojistik Regresyon Analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin psikososyal sorunları yaşama düzeylerinin, başta sosyal olanaklarla ilgili sorunlar olmak üzere, yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin özellikle dersler ve sınavlar ile öğretim elemanlarıyla ilgili sorunlar yaşama düzeyleri üzerinde cinsiyet, annenin öğrenim düzeyi ve üniversiteden memnun olmanın anlamlı düzeyde etkili olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin psikososyal sorunlardan büyük bir kısmını yaşama düzeyleri üzerinde babanın öğrenim düzeyi, bölümü isteyerek seçme ve üniversiteye başlamadan önce üniversite ve bölümden memnun olmanın anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin üniversite psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyma düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük bir kısmının bu hizmetlerin çoğuna "hiç ihtiyaç duymadıkları" tespit edilmiştir. Bununla birlikte, kadın öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine erkek öğrencilerden daha fazla ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden yola çıkılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Üniversite, üniversite öğrencileri, üniversite öğrencilerinin sorunları, üniversite psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research to determine psychosocial problems and examine how differs these according to various variances and needs of psychological counselling and guidance of İnönü University students. This research was designed both in descriptive survey and relational model. The population of the research were 23603 students studying in faculties and colleges at central campus of İnönü University in 2015-2016 spring semester. The sample of the research were 1184 students selected from population through stratified random sampling. The data of the research were collected using data collection form arranged by researcher. The analysis of the data was done by using SPSS 22 packaged software, descriptive statistical calculations was made, Lojistic Regression Analysis was made to determine effect of factors on problem levels about university experienced by students. As a result of the research, it is determined that psychosocial problem levels experienced by students, especially problems about social facilities, is high. It is also determined that gender, education level of mother and being satisfied with the university have significant effect on psychosocial problem levels about especially lessons/exams and lecturers. Education level of father, to choose the department willingly and to have information about university and department before start the university have not significant effect on levels of the most of psychosocial problems. As a result of the research, it is determined that need levels of university psychological counselling and guidance services is low. It is seem that most of the students "never" need most of this services. It is also seem that female students need more psychological counselling and guidance services than male students. Various suggestions based on the results of the research arranged. Key Words: University, university students, problems of university students,university psychological counselling and guidance services. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title İnönü Üniversitesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine duydukları ihtiyaçların belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determination of psychosocial problems and needs about psychological counselling and guidance of İnönü University students tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster