DSpace@İnönü

Üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik manyetizma odaklı bir öğretim materyali (model) geliştirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karakaş, Simge
dc.date.accessioned 2017-11-02T06:33:08Z
dc.date.available 2017-11-02T06:33:08Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Karakaş, S. (2017). Üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik manyetizma odaklı bir öğretim materyali (model) geliştirme. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/7818
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen manyetizma konusuna odaklı ve teknoloji destekli bir öğretim Materyalinin üstün yetenekli öğrencilerin manyetizma ile ilişkili kavramları anlamaları üzerine etkisi incelemiştir. Bu amaçla gerçekleştirilen deneysel araştırmada tek gruplu ön test-son test modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi ise Malatya Bilim ve Sanat Merkezi'nde öğrenim görmekte olan ve üstün yetenekli olarak tanılanmış 8. Sınıf düzeyinde 28 öğrenciden (13 kız ve 15 erkek) oluşmaktadır. Teknoloji destekli üç boyutlu materyal (model) ile gerçekleştirilen etkinlik öncesi ve sonrasında manyetizma konusuna ilişkin katılımcıların kavrayışlarını belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan "Manyetizma Konusuna İlişkin Öğrenme Durumu Envanteri" ve yapılandırılmış görüşme formu ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Katılımcılara ön test ve son test şeklinde uygulanan her iki ölçme aracından elde edilen verilerin analizinde ise bağımlı gruplar için t-testine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların her iki ölçme aracına ilişkin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu ve bu farkın son test puanlarının lehine olduğu belirlenmiştir. Buna göre manyetizma konusuna odaklı geliştirilen teknoloji destekli üç boyutlu modelin öğrencilerin manyetizma konularını öğrenmelerine anlamlı ve olumlu yönde etkisi olduğu gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, a teaching model based on magnetism and technology-supported was developed by the researcher and its effects on understanding of magnetism related concepts to gifted students are investigated. For this purpose, a single group pretest-posttest model was used. The sample of the study was consisted of 28 students (13 girls and 15 boys) at the 8th grade who were studying at the Malatya Science and Art Center and being recognized as gifted. In order to determine participants' knowledge about magnetism "Learning Level Inventory related to Magnetism " consisting of open ended questions and structured interview form were used as the measurement tools before and after the event realized with the technology supported three-dimensional model. In the analysis of the data obtained from both measurements, applied in the form of pretest and posttest, the t-test was applied to the dependent groups. As a result of the research, it was determined that there was a meaningful difference between the participants' pre-test and post-test scores for both measuring instruments and that this difference was in favour of post-test scores. Accordingly, it has been observed that the technology-supported three-dimensional model focused on magnetism has a meaningful and positive effect on students' learning of magnetism. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Elektromanyetik tr_TR
dc.subject Electromagnetic tr_TR
dc.subject Eğitim araçları tr_TR
dc.subject Educational tools tr_TR
dc.subject Fen bilgisi eğitimi tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Manyetizma tr_TR
dc.subject Magnetism tr_TR
dc.subject Teknoloji destekli öğretim tr_TR
dc.subject Technology based instruction tr_TR
dc.subject Teknoloji kullanımı tr_TR
dc.subject Technology utilization tr_TR
dc.subject Öğretim tr_TR
dc.subject Teaching tr_TR
dc.subject Öğretim araçları tr_TR
dc.subject Teaching aids tr_TR
dc.subject Öğretim yöntemleri tr_TR
dc.subject Teaching methods tr_TR
dc.subject Teaching methods tr_TR
dc.subject Üstün yetenekli çocuklar tr_TR
dc.subject Gifted children tr_TR
dc.title Üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik manyetizma odaklı bir öğretim materyali (model) geliştirme tr_TR
dc.title.alternative Developing a teaching material (model) based on magnetism for gifted primary school students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster