Abstract:
Sanatsal gelişim toplumsal yapının gelişimiyle ilişkilidir. Sanatçılar yaşadıkları toplumlardan ayrı
düşünülemezler. Birey olarak içinde yaşadığı toplumun bir üyesi olan sanatçı, toplumun vazgeçilmez bir
parçasıdır. Bu nedenle bir anlamda toplumun aynası olan sanatçılar, toplumun varoluşuyla ilgilendikleri gibi
yok oluşlarıyla da ilgilenmişlerdir. Çünkü varoluş ve yok oluş yani ölüm biri diğeriyle anlam kazanan dünya
gerçeğinin iki boyutudur. Evrensel bir gerçek olan ölüm, tüm sanatçılar gibi Pieter Brueghel (1525-1569)’inde
resimlerine konu olmuştur. Ölümün ürkütücü yüzü, sanatçının Ölümün Zaferi isimli resminde tüm çarpıcılığıyla
gözler önüne sermiştir. Bu araştırmada, sanatçının 1562 yılında yaptığı İspanya/Madrid’teki Prado Müzesinde
bulunan Ölümün Zaferi (The Triumph of Death) isimli çalışması orijinal eser üzerinden içindeki imgeler, bu
imgelerin sembolik anlamları ve tüm çalışmanın izleyicide bıraktığı anlamsal boyutlar irdelenmeye
çalışılacaktır.