DSpace Repository

8. sınıf T.C. İnkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarının kavratılmasında yaratıcı drama etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Güngör, Mehmet
dc.date.accessioned 2018-06-18T10:49:57Z
dc.date.available 2018-06-18T10:49:57Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Güngör, M. (2017). 8. sınıf T.C. İnkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarının kavratılmasında yaratıcı drama etkisi. İnönü Üniversitesi. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/8731
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, eski adıyla İlköğretim, yeni adıyla Ortaokul 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi öğretim programının Yaratıcı Drama etkinlikleriyle zenginleştirilmesinin, öğrencinin derse etkin katılımına ve başarısına etkileri değerlendirilmiştir. Bu nedenle araştırmamızda deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 Adıyaman İli sınırlarındaki bir merkez ortaokulu ve bir köy ortaokulundaki 8. sınıf öğrencileridir. Yaratıcı drama etkinlikleriyle ders anlatma yönteminin etkililiğini sınamak için bir deney, bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubunda yaratıcı drama yöntemi ile desteklenen 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi etkinlikleri gerçekleştirilirken, kontrol grubunda ise yapılandırmacı yaklaşıma uygun diğer yöntem ve teknikler kullanılarak dersler işlenmiştir. Her iki grupta da etkinlikler araştırmacı tarafından düzenlenmiştir. Araştırma da deney ve kontrol gruplarında etkinlikler yapılırken görsel olarak kaydedilmiştir. Her iki gruba etkinlikler öncesi Ali ALTIKULAÇ tarafından geliştirilen 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi tutum ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçek 20 sorudan oluşmaktadır. Ölçekte "Tamamen Katılıyorum, Katılıyorum, Kararsızım, Katılmıyorum ve Hiç Katılmıyorum'' seçenekleri yer almaktadır. Öğrenci bilgi düzeylerini ve ortaya çıkabilecek farklılığı kavrayabilmek için, daha önce hazırladığımız günlük ders planına uygun sorularla, ön test ve son test uygulanmıştır. Ön test ve son test aynı sorulardan oluşmaktadır. Bu testler, yaratıcı drama etkinlikleri ile hazırlanan, ders planlarına uygun sorulardan oluşmaktadır. Her iki grupta da veriler aynı yöntem ile elde edilmiştir. v Çalışmada, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin etkin öğretimine yönelik yapılan yaratıcı drama etkinlikleri sonucunda; Öğrencilerin 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumlarının değiştiği, dersi daha sevimli buldukları, "Başarılı olamam" diyen birçok öğrencinin dersteki etkinliklere, etkin olarak katıldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin kendilerini, yaratıcı drama sayesinde, daha aktif buldukları ve özgüven tazeledikleri tespit edilmiştir. Fakat araştırmamızda, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin haftalık olarak 3 saat için hazırlanan ders kitabının, haftalık ders saati sayısının 2'ye düşürüldüğü halde aynı konu yoğunluğunun devam ettiği tespit edilmiştir. Buna karşın aynı ders kitabının herhangi bir değişiklik yapılmadan uygulandığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin müfredatı yetiştirme telaşıyla konuların çoğunu okutup geçtikleri ve yetersiz ders sayısından dolayı yaratıcı drama etkinliklerinin mevcut müfredatı yetiştirebilmeyi imkânsız duruma getirdiğinden, uygulanabilirliğinin çok zor olduğu tespit edilmiştir. Yaratıcı drama etkinlikleriyle oluşturulan ders planlarının uygulanması sırasında öğrencinin aktif olduğu, eğlenerek dersi işlediği ve izlediği tespit edilmiştir. Bu tekniğin beklenilen oranda akademik başarı getirdiği tespit edilememiştir. Yeni bir yöntem olarak ortaya çıkan yaratıcı drama ile ders öğretiminin belli oranda tiyatro ve yaratıcılık yeteneklerini gerektirdiğinden uygulanmasının öğretmen faktörüne bağlı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi, Yaratıcı Drama, Etkin Öğretim, Kazanım, Eğitim, Öğretim tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research was to evaluate the effects of the enrichment of the primary education, formerly Secondary School 8th Grade Republic of Turkey, Revolution History and Atatürk's Lesson Teaching Curriculum with Creative Drama activities. For this reason, our screening method was used in our research. The researchers study group is a central middle school, a district secondary school, and a village secondary school in Grade 8 students in Adiyaman City, 2014- 2015. An experiment, a control group was established to test the effectiveness of the method of lecturing by creative drama activities. In the experimental group, 8th grade T.C. While the events of Revolution History and Kemalism were being carried out, lesson activities were organized in the control group on the basis of the lecture method. Activities were organized by the researcher in both groups. In the research, the activities performed in the experimental and control groups were recorded as photographs. Both group events were organized by Ali ALTIKULAÇ before the 8 th class T.C. The History of Revolution and attitude scale of Ataturkism Course were applied. This scale consists of 20 questions. In the scale, there are options such as "I totally agree, I participate, I do not understand, I do not participate and I never participate". In order to understand the level of student knowledge and the difference that may arise, Pre-test and post-test have been applied to questions related to qualifying examinations for eighth class students. Finally the daily lesson plan prepared in the Common Examination. Pre-test and post-test consist of the same questions. These tests consist of questions appropriate to the lesson plans prepared with creative drama activities. In both groups the data were obtained by the same method. vii In the study, 8th grade T.C. as a result of the creative drama activities directed towards the effective teaching of the History of Revolution and Ataturkism Course; 8th graders T.C. History of Revolution and Ataturkism It has been determined that attitudes towards the course changed, that they found the lesson more charming, and that many students who did not succeed were actively involved in the activities on the topic. Through these activities, it has also been found that students are more successful and self-confident thanks to learning through the games provided by creative drama. But in our study, It has been determined that the same subject density continues when the number of weekly lessons of the course book prepared for 3 hours per week of the Turkish Republic History of Revolution and Ataturkism is reduced to 2. However, it was determined that the same textbook was applied without any modification. It has been found that it is very difficult to implement because creative drama activities have made it impossible for them to produce an existing curriculum due to the fact that the teachers have mostly studied the topics with the fuss of educating the curriculum and because of the number of inadequate courses. As a result of the creative drama that emerged as a new method, it was concluded that the teaching and learning needs of the theater and creativity skills are dependent on the teacher factor. Key Words: 8th grade T.C. History of Revolution and Ataturkism, Creative Drama, Effective Teaching, Achievement, Education, Teaching tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject 8. Sınıf T.C. inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi tr_TR
dc.title 8. sınıf T.C. İnkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarının kavratılmasında yaratıcı drama etkisi tr_TR
dc.title.alternative Turkish republic history for eight class. creative drama effect in concept of revolution history and Ataturk Turkish course tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 115 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record