DSpace@İnönü

İncili Çavuş fıkralarında eğitici değerler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Nurşen
dc.date.accessioned 2018-06-18T11:18:10Z
dc.date.available 2018-06-18T11:18:10Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Yıldırım, N. (2018). İncili Çavuş fıkralarında eğitici değerler. İnönü Üniversitesi. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/8733
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Araştırma, İncili Çavuş fıkralarında yer alan bireysel, sosyal ve dini değerleri tespit ederek söz konusu fıkraların eğitici değer zenginliğine değinmiştir. Problem durumu çerçevesinde varsayımlara, tezin önemi ve amacına dikkat çekilmiştir. Kavramsal çer-çevede ise fıkra türünün genel nitelikleri, eğitici değer kavramı ve İncili Çavuş'un kim-liğine değinilmiştir. Konuyla ilgili araştırmalar da yine bu çerçevede yer almıştır. Çalışmada ilk olarak İncili Çavuş ile ilgili fıkra kitapları incelenerek 135 fıkradan oluşan bir İncili Çavuş fıkraları derlemesi oluşturulmuştur. Nitel araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmada fıkralar doküman analizi tekniğiyle incelenmiş; 28 bireysel, 7 sosyal ve 5 dini olmak üzere toplam 40 değere ait bulgular tespit edilmiş, akabinde bu bulgular yorumlanmıştır. Değer bulguları metinlerden cümleler, diyaloglar veya olaylarla açıklanmıştır. Her bir değer betimsel analiz tekniğiyle "bireylerde gerçekleşmesi isten-miştir, sakınılması tavsiye edilmiştir, sosyal hayatla ilgili olumlu bir telkindir" söylem-leriyle yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, İncili Çavuş fıkralarının eğitici değerler bakımından zengin olduğu ve bu fıkralardan değer aktarımı bağlamında yararlanılabileceği kanaatine varılmıştır. Anahtar Kelimeler: İncili Çavuş, Fıkra, Değer Eğitimi tr_TR
dc.description.abstract This study determines the personal, religious and social values in İncili Çavuş's anecdotes and mentions the affluence of the works in accordance with Values Educa-tion. As part of the main problem hypothesis, the importance and aim of this thesis are pointed out. The general features of the anecdote genre, the concept of instructional values and İncili Çavuş's characteristics are also mentioned in the conceptual frame-work. The researches about this subject take part in this framework. In the first phase of the study, A compilation of İncili Çavuş's anecdotes was formed with 135 anecdotes after analyzing the books and studies about İncili Çavuş. İncili Çavuş's anecdotes were examined based on the document analysis model of Qualitative Research Approach. In all, 40 findings of which five are religious, seven are social and twenty-eight are personal values have been reached, and then these find-ings have been interpreted. The values are exemplified with sentences, scripts and events from the anecdotes. Each of the values is rendered with the expressions "It is beneficial for the individuals, It is advised to be avoided, It is a positive suggestion for social life." by descriptive analysis technique. As a result of this research, it has been determined that İncili Çavuş's anecdotes are affluent works in accordance with Values Education and benefiting from İncili Çavuş's anecdotes would be appropriate in the point of values education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject İncili Çavuş tr_TR
dc.subject Fıkra tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.title İncili Çavuş fıkralarında eğitici değerler tr_TR
dc.title.alternative Educational values in İncili Çavus's anecdotes tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 276 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster