DSpace Repository

Kadın müzik öğretmenlerinin sahne deneyimleri üzerine bir değerlendirme

Show simple item record

dc.contributor.author Gürbüz, Tuba
dc.date.accessioned 2018-06-18T12:22:47Z
dc.date.available 2018-06-18T12:22:47Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Gürbüz, T. (2017). Kadın müzik öğretmenlerinin sahne deneyimleri üzerine bir değerlendirme.İnönü Üniversitesi. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/8735
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Kadın müzik öğretmenlerinin sahne deneyimi alanına yönelik düşüncelerinden yola çıkılarak ne gibi sorunların var olduğu, kadının sahne performansı konusunda özellikle çalgısıyla ne tür etkinliklerde bulunduğunun veya neden bulunamadığının tespitleri nitel araştırma yöntemi ile yapılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan anket çalışması Türkiye'de görev yapan 88 erkek müzik öğretmeni ve 62 erkek müzik öğretmeni ile yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS v.23 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın kuramsal kısmında kaynak taraması yapılarak konu ile ilgili araştırmanın kuramsal temeli zenginleştirilmiştir. Öğrenim sürecinde eğitimi alınan çalgıların çeşitliliği sahne deneyimini de olumlu yönde etkilediği; bireysel çalgılardan çok, zorunlu olan piyano dersinin alanların sayısının fazla olması eğitsel amaçlı sahne deneyimi çalışmalarında en çok kullanılan çalgının da piyano olarak seçilmesinde önemli etkisinin olduğu; eşlik çalışmalarında en çok piyanonun uygun bulunduğu; ankete katılan müzik öğretmenlerinin çalıştıkları kurumda sahne deneyimi etkinliklerinde bulunma oranının yüksek çıktığı; üniversitede alınan çalgı eğitim düzeyinin eğitim amaçlı sahne performansı üzerindeki etkisinin büyük oranda olduğu; sonuçlarına ulaşılmış ve bu sonuçlara bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Kadın, Müzik Öğretmeni, Çalgı, Performans, Sahne, Deneyim, Eğitim. tr_TR
dc.description.abstract In this study, based on women music teachers thoughts about stage performance eld, to detect the problem types they have about stage performances, what kind of activities they do with their instruments or why they don't do those activities a survey was applied which is one of the qualitative research method. For this purpose, the survey was applied to 88 women and 62 men music teachers who serve in Turkey. In result of survey, frequency and percentage analysis's of obtained data is made with SPSS v.23 program. Data obtained from the survey results were analyzed by SPSS v.23 in terms of frequency and percentage. In theoretical part of the study, theoretical base of the research was enriched with literature review. During the learning process trained of instrument variety influenced the stage experience positively; but rather individual instruments, over the number of required fields of the piano lessons in the educational aim of stage experience studies has important affect on the piano that selected as the most used instrument; piano is founded the most suitable instrument in the acompaniment studings; music teachers who joined a survey there are high rate of presence in the stage experience exents in their working foundations. Key words: Woman, Music Teacher, Instrument, Performance, Stage, Experience, Education tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Kadın tr_TR
dc.subject Müzik öğretmeni tr_TR
dc.subject Çalgı tr_TR
dc.title Kadın müzik öğretmenlerinin sahne deneyimleri üzerine bir değerlendirme tr_TR
dc.title.alternative An evulation on the stage experiences of women music teachers tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 95 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record