DSpace Repository

Koro çalışmalarının, sosyokültürel katkılar açısından incelenmesi (Malatya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Göktaş, Metehan
dc.date.accessioned 2018-06-18T12:27:04Z
dc.date.available 2018-06-18T12:27:04Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Göktaş, M. (2017). Koro çalışmalarının, sosyokültürel katkılar açısından incelenmesi (Malatya ili örneği). İnönü Üniversitesi. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/8736
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada "Malatya ili ve ilçelerinde koro yapılanmalarına dair incelemeler yapılmıştır. İnsanların koro çalışmaları sayesinde uyum içinde bir arada müzik yapabildiği etkinliklerin, Malatya örneği olarak ele alınarak genelden özele nasıl bir yapılanma içerisinde olduğu incelenmiştir. Çalışmanın örneklem grubu Malatya ili (Battalgazi, Yeşilyurt, Pütürge ilçeleri) Sümer, Görgü, Cengiz Topel, Hanımın Çiftliği Fatih, Dumlupınar, Pütürge İmam Hatip ortaokullarında öğrenim gören 193 öğrenciden oluşmuştur. Ayrıca il genelinde 12 koro şefine de çalışma kapsamında anket uygulanmıştır. Anket ile ilgili geçerlik ve güvenirlik değerleri hesaplanmıştır. Cronbach Alfa katsayıları belirlenmiştir. anketin cronbach a değerinin .66 yani orta düzeyde olduğu görülmektedir. Faktör analiz sonucundan KMO değeri (.775) 193 kişilik örneklem büyüklüğünün yeterli olduğunu görülmektedir. Madde Toplam Korelasyon Katsayısının bazı maddeler hariç genel anlamda orta düzeyde seyrettiği hesaplanmıştır. Yapılan anketin tek faktör olduğu ortaya çıkmıştır. Koro çalışmalarının hangi kurumlarda yapılandığı; koro konser etkinliklerinin hangi salonlarda sergilendiği, koro üyelerinin hangi sınıflardan oluştuğu, hangi türde koro etkinliklerin yapıldığı konusunda incelemeler yapılmıştır. Yapılan metafor analizinde öğrencilerin büyük bir bölümünün koroyu somut kavramlarla benzeştirdiği tespit edilmiştir. Koro çalışmaları sosyalleşme açısından öğrenci görüşlerine göre faydalı bulunmuştur. Öğrenci görüşlerinin neredeyse tamamına yakınında koro çalışmalarının arkadaşlık ilişkilerine katkı sağladığı ve sosyalleşme açısından faydalı olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin büyük bölümü koro çalışmalarının bireyler arasında işbirliği sağladığını söylemiştir. Öğrencilerin, düzenlenen koro etkinliklerinde koro üyesi olarak yer almaktan mutlu oldukları görülmüştür. Kırsal bölgedeki öğrencilerin kültür sanat faaliyetlerini izleme şansının düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Koro şeflerinin çoğunluğunun İnönü Üniversitesinde çalıştığı ortaya çıkmıştır. Koro etkinliği düzenleyen şeflerin genelde 27 – 35 yaş aralığında olduğu görülmüştür. Koro etkinliğini düzenleyen şeflerinin genellikle Türk Halk Müziği, Çocuk ve Gençlik koroları türünde etkinlikler düzenledikleri ortaya çıkmıştır. Koro şeflerinin genellikle tek sesli eserler ile koro çalışmasının yapıldığı görülmüştür. Çok sesli eserlerde koro çalışmasının tek sesli koro çalışmasına göre daha az yapıldığı ortaya çıkmıştır. Koro şeflerinin büyük bölümü, sosyokültürel katkılar açısından koro çalışmalarını yeterli bulmadığını ifade etmiştir. Koro şefleri, konser salonunun bir takım eksikliklerinin olduğunu ifade etmiştir. Koro şeflerinin büyük bölümü konser salonundaki sahnenin yapısının yeterli olmadığını söylemiştir. Koro çalışmalarında en çok 10-15 ve 15-20 yaş aralığındaki koristlerle çalışmaların yapıldığı gözlenmiştir. Koro şeflerinin yarıdan fazlası, koro etkinliğine katılan öğrencilerinin temel müzik eğitimlerini yeterli bulmadığını ifade etmiştir. Anahtar Sözcükler: Müzik eğitimi, Kültür, Koro eğitimi, Toplum. tr_TR
dc.description.abstract In this study, a research about choir structures in Malatya city center and its counties was made. Realizing that choir work has an important role on musical education is very crucial for musical education work. Considering Malatya sample, it was examined that how the activites in which people produce music harmonizingly together became a structure from the general to specific. The sample group consisted of 193 students who studied at Sumer, Gorgu, Cengiz Topel, Hanımın Ciftligi Fatih, Dumlupinar and Puturge Religious Vocational Secondary Schools in Malatya (Battalgazi, Yesilyurt, Puturge counties). 12 choir masters in certain city were applied a survey as part of the study. Survey's validness and reliability values is calculated. Cronbach Alpha parameters were determined Survey's Cronbach Alpha value is .66 so it seems like medium level. As a result of factor analysis value of KMO (.775), 193 personality sample size seems like sufficiency. Except some items, in general terms it is calculated that look like middle-level it is appereanced that the survey is sole factor. They were examined for that in which halls the choir concert activities were shown, which grades were choir members, and which kinds of choir activities were made. It was detected that most of the students associated the choir with concrete conceptions as a result of metaphor analysis. Students thought that choir work was useful for socializing. Nearly every student opinion about choir work's contributions to friendship and socializing was positive. Most of the students indicated that choir work provided cooperation among individuals. It was detected that students were happy as a choir member in choir activities. It was revealed that the students who lived in rural areas had less chance to follow cultural and art activities. It was noticed that many of the choir masters worked in Inonu University. The ones that organized choir activities were between 27-35 years old. Choir masters organized Turkish Folk Music choir and Children and Youth choir. It was seen that choir masters usually did choir work with monodies. And choir work with polyphonic songs were less than the ones with monodies. Most of the choir masters stated that they didn't think the choir work enough for sociocultural contributions. They remarked that concert halls had several deficiencies. Most of them told that the stage in the concert hall was not adequate. It was observed that mostly 10-15 and 15-20 year-old chorists were worked with. More than half of the choir masters stated that they didn't find basic musical education of the students who participated in choir work was sufficient. Key Words: Music Education, Culture, Choir Training, Society. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik eğitimi tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Koro eğitimi tr_TR
dc.subject Toplum tr_TR
dc.title Koro çalışmalarının, sosyokültürel katkılar açısından incelenmesi (Malatya ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Examination in terms of sociocultural contributions on choir work: Malatya sample tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 90 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record