DSpace@İnönü

Dijital hologram kullanımının 4. sınıf fen öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Adıgüzel, Sedat
dc.date.accessioned 2024-01-12T06:55:16Z
dc.date.available 2024-01-12T06:55:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Adıgüzel, S. (2022). Dijital hologram kullanımının 4. sınıf fen öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87780
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, ilkokul fen bilimleri dersinde dijital hologram teknolojisi kullanılarak yürütülen öğretimin öğrencilerin akademik başarısına, fen bilimlerine yönelik tutumlarına ve bilginin kalıcılığına etkisinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda hologram teknolojisi bir ders materyali olarak tasarlanmış ve 4. sınıf fen bilimleri dersi Yer Kabuğu ve Dünya'mızın Hareketleri ünitesinde kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa ili Haliliye ilçesinde araştırmanın yapıldığı devlet okulunda öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğrencilerinden uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen deney ve kontrol grubu öğrencileri oluşturmaktadır. Fen öğretiminde dijital hologram kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına yaptığı etkiyi belirlemek amacıyla, çalışmada grupların tesadüfi olarak belirlenememesi nedeniyle ön test son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci 2021-2022 eğitim öğretim yılı içerisinde deney ve kontrol grubunda eş zamanlı olarak 13 haftada tamamlanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için 4. sınıf fen bilimleri dersi "Yer Kabuğu ve Dünya'mızın Hareketleri" ünitesi kazanımlarına yönelik geliştirilen akademik başarı testi ve "Fene Yönelik Tutum" ölçeği öğrenciler tarafından yanıtlanarak verilerin oluşması sağlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler analiz programında çözümlenmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda dijital hologram ile yürütülen öğretimin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada etkili olduğu, fen bilimlerine yönelik tutumunu olumlu olarak arttırdığı ve edinilen bilgilerin kalıcılığını sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayanarak yüksek gerçeklik algısı ile birlikte üç boyutlu görüntüler oluşturulmasını sağlayan dijital hologram teknolojisinin öğretim faaliyetleri içerisinde daha fazla yer almasının sağlanması ve konuya ilişkin çalışmaların nicelik ve nitelik bakımından arttırılması önerilmektedir. en_US
dc.description.abstract The aim of the research is to determine the effect of teaching using digital hologram technology in primary school science lessons on students' academic success, their attitudes towards science and the permanence of knowledge. For this purpose, hologram technology was designed as a course material and used in the 4th grade science lesson "Earth's Crust and Movements of Our Earth". The study group of the research consists of the experimental group and control group students determined by convenient sampling method from the 4th grade students studying in the state school in Haliliye district of Şanlıurfa province. In order to determine the effect of using digital holograms in science teaching on students' academic achievement, attitudes towards science and permanence of knowledge, pretest-posttest quasi-experimental design with matched control group was used in the study, since the groups could not be determined randomly. The implementation process of the research was completed in 13 weeks simultaneously in the experimental and control groups in the 2021-2022 academic year. In order to measure the academic achievement of the students, the academic achievement test and the "Attitudes Towards Science" scale developed for the 4th grade science course "Earth's Crust and Movements of Our Earth" unit, were answered by the students and the data were created. The data obtained in the research were analyzed in the analysis program and interpreted in tables. In line with the findings, it was concluded that the teaching carried out with digital holograms is effective in increasing the academic success of the students, positively increases the attitude towards science and ensures the permanence of the acquired knowledge. Based on the results obtained from the research, it is suggested that digital hologram technology, which enables the creation of three-dimensional images with a high perception of reality, should be included more in the teaching activities and the studies on the subject should be increased in terms of quantity and quality. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Teknoloji destekli öğretim en_US
dc.subject Dijital hologram kullanımı en_US
dc.subject Fen bilgisi öğretimi en_US
dc.title Dijital hologram kullanımının 4. sınıf fen öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of the use of digital hologram on academic success and attitude in 4th grade science teaching en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 108 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster