DSpace@İnönü

Geometrik mekanik zekâ oyunlarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve üç boyutlu geometrik düşünme becerilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Taşkesen, Haşim
dc.date.accessioned 2024-01-30T06:18:16Z
dc.date.available 2024-01-30T06:18:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Taşkesen, H. (2022). Geometrik mekanik zekâ oyunlarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve üç boyutlu geometrik düşünme becerilerine etkisi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87793
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, geometrik mekanik zeka oyunlarının ilkokul 3.sınıf öğrencilerin üç boyutlu düşünme becerilerine ve matematik dersi akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Bu amaçla geometrik mekanik zeka oyunlarından tangram, soma küpü ve geometrik yapılar kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2021-20022 eğitim öğretim yılı, Batman ili Beşiri ilçesinde bir devlet okulunun 3. sınıflarında öğrenim görmeye devam eden uygun örnekleme yöntemiyle belirlenmiş deney ve kontrol grubu öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden ön test son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen ile yürütülmüştür. Deney grubu öğrencilerine 9 hafta boyunca tangram, soma küpü ve geometrik yapılar isimli zeka oyunları ile uygulamalar yapılmış, kontrol grubu öğrencileri ile önceden planlanmış şekliyle öğrenime devam edilmiştir. Öğrencilerin üç boyutlu geometrik düşünme becerilerini ölçmek için "Üç Boyutta Geometrik Düşünme Testi", 3.sınıf matematik dersi geometrik cisimler ve şekiller öğrenme alanına yönelik akademik başarılarını tespit etmek için ise araştırmacı tarafından geliştirilen "Akademik Başarı Testi" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için uygun analiz programı kullanılmış ve istatistiksel veriler tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; geometrik mekanik zeka oyunlarının ilkokul 3.sınıf öğrencilerin üç boyutlu geometrik düşünme becerilerinin artmasında ve matematik dersi geometrik cisimler ve şekiller öğrenme alanına yönelik akademik başarılarının artmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre üç boyutlu geometrik düşünme becerilerinin ve akademik başarının artmasına etki eden zeka oyunlarının ilkokul eğitiminde ders olarak verilmesi ve bu oyunların yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmaların arttırılması önerilmektedir. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the effect of geometric mechanical intelligence games on primary school 3rd grade students' three-dimensional thinking skills and academic achievement in mathematics course. For this purpose, tangram, soma cube and geometric structures from geometric mechanical intelligence games were used. The study group of the research consists of experimental and control group students selected by convenient sampling method, who continue to study in the 3rd grade of a public school in the Batman province Beşiri district in the 2021-20022 academic year. The study was carried out with a quasi-experimental design with pre-test post-test paired control group, which is one of the quantitative research methods. The experimental group students were given applications with intelligence games called tangram, soma cube and geometric structures for 9 weeks, and the education continued as planned with the control group students. "Three-Dimensional Geometric Thinking Test" was used to measure the three-dimensional geometric thinking skills of the students, and the "Academic Achievement Test" developed by the researcher was used to determine the academic achievement in the field of learning geometric objects and shapes in the 3rd grade mathematics course. For the statistical analysis of the obtained data, an appropriate analysis program was used and the statistical data were interpreted by tabulating. According to the findings obtained; It was concluded that geometric mechanical intelligence games were effective in increasing the three-dimensional geometric thinking skills of primary school 3rd grade students and increasing their academic success in the field of learning geometric objects and shapes in mathematics. According to the results of the research, it is suggested that intelligence games, which affect the increase of three dimensional geometric thinking skills and academic success, should be given as a lesson in primary school education and that studies should be increased to spread these games. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject zekâ oyunları en_US
dc.subject 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları en_US
dc.title Geometrik mekanik zekâ oyunlarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve üç boyutlu geometrik düşünme becerilerine etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of geometric mechanical intelligence games on academic success and three-dimensional geometric thinking skills of primary school 3rd grade students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 116 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster