DSpace@İnönü

Görsel sanatlar öğretmenlerinin mesleki imajları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Diyarbakır ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Ferit
dc.date.accessioned 2024-01-30T06:26:21Z
dc.date.available 2024-01-30T06:26:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Özdemir, F. (2022). Görsel sanatlar öğretmenlerinin mesleki imajları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Diyarbakır ili örneği). İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87796
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı görsel sanatlar öğretmenlerinin mesleki imajları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Görsel sanatlar öğretmenlerin "cinsiyet", "kıdem", "yaş", "okuldaki görev süreniz" ve "çalıştığınız okul türü", değişkenleriyle mesleki imajları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2021- 2022 yılında Diyarbakır'da görev yapan 543 görsel sanatlar öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, basit seçkisiz (random) yöntemi seçilen 337 görsel sanatlar öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada "Öğretmenlik Mesleği İmaj Ölçeği (ÖMİÖ) ve Mottaz (1985) geliştirdiği Ertan (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan "İş Motivasyonu Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmenlik Mesleği İmaj Ölçeği (ÖMİÖ) 28 madde ve 5 boyuttan oluşmaktadır. Ölçek boyutları a) öğretmenlerin mesleki ve kişisel özellikleri, b) toplumsal algı, c) mesleki cazibe, d) statü ve e) medya boyutlarıdır. İş Motivasyonu Ölçeği 24 madde ve 2 boyuttan oluşmaktadır. Ölçek boyutları a) içsel ve b) dışsal motivasyondur. İş Motivasyonu ölçeğinde bulunan ilk 9 madde "içsel motivasyon" boyutunda, 10 ile 24. madde arasında tüm maddeler "dışsal motivasyon" boyutunda yer almaktadır (Ertürk, 2016: 87). Veri toplama aracı uygulanmadan önce Çayırağası'nın (2013) güvenirlilik ve geçerlilik çalışmasını yaptığı iş motivasyonu ölçeğinden dışsal motivasyon boyutundaki bazı maddeler (12, 18, 20 ve 23. Madde) bir karşılığı olmadığından örneklemi meydana getiren eğitim kurumlarından çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda, Görsel Sanatlar öğretmenlerinin Mesleki İmajları ile Motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkide "Genel Mesleki İmaj" ile "Genel Motivasyon" düzeyleri arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmektedir. "İçsel motivasyon" ile "Medya" alt boyutları arasında çok zayıf düzeyde bir ilişki görülmekte iken "Toplumsal Algı" alt boyutu ile arasında pozitif yönde bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of the study is to examine the relationship between the professional images of visual arts teachers and their motivation levels. The relationship between visual arts teachers' "gender", "seniority", "age", "time of employment" and "type of school you work at", their professional image and their motivation levels were examined. The research is a descriptive study in the relational survey model, which is one of the quantitative research methods. The universe of the research consists of 543 visual arts teachers working in Diyarbakır in 2021-2022. The sample of the research consists of 337 visual arts teachers whose simple random method was chosen. In the study, "Teaching Profession Image Scale (TAMS) and the "Work Motivation Scale" developed by Mottaz (1985) and adapted into Turkish by Ertan (2008) were used. The Teaching Profession Image Scale (TSPS) consists of 28 items and 5 dimensions. Scale dimensions a) teachers' professional and personal characteristics, b) social perception, c) professional attraction, d) status and e) media dimensions The Job Motivation Scale consists of 24 items and 2 dimensions The scale dimensions are a) intrinsic and b) extrinsic motivation. The first 9 items in the Job Motivation scale are in the "intrinsic motivation" dimension, and all the items between the 10th and 24th items are in the "extrinsic motivation" dimension (Ertürk, 2016: 87). Before applying the data collection tool, some items (12, 18, 20 and 23) in the extrinsic motivation dimension from the work motivation scale, on which Çayırağası (2013) conducted the reliability and validity studies, were excluded from the educational institutions that formed the sample. As a result of the research, it is seen that there is a moderate relationship between the "General Professional Image" and "General Motivation" levels in the relationship between the Professional Image and Motivation levels of Visual Arts teachers. While a very weak correlation was observed between the "intrinsic motivation" and the "Media" sub-dimensions, there was no positive correlation between the "Social Perception" sub-dimension. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Görsel sanatlar öğretmenleri en_US
dc.subject motivasyon düzeyi en_US
dc.title Görsel sanatlar öğretmenlerinin mesleki imajları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Diyarbakır ili örneği) en_US
dc.title.alternative The relationship between the professional images of visual arts teachers and their motivation levels (Example of Diyarbakır city) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 91 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster