DSpace@İnönü

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hijyen davranışlarının öğrenci veli öğretmen görüşlerine ve öğretim programlarına göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author SEÇİLMİŞ ÇETİNÇAKMAK, ÖZLEM
dc.date.accessioned 2024-01-31T09:10:55Z
dc.date.available 2024-01-31T09:10:55Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation SEÇİLMİŞ ÇETİNÇAKMAK, Ö.(2022). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hijyen davranışlarının öğrenci veli öğretmen görüşlerine ve öğretim programlarına göre değerlendirilmesi, İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87802
dc.description.abstract Bu araştırma İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kişisel bakım, hijyen ve temizlik ile ilgili davranışlarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Karma yöntemlerden açıklayıcı ardışık desenin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında Adıyaman sınırları içerisinde farklı yerleşkelerde bulunan 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 65 öğrenci, bu öğrencilerin ailelerinden oluşan 65 veli ile 6 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda öğrencilerin hijyen davranışlarının belirlenmesinde Kişisel Hijyen Durum Anketi, sınıf öğretmenleri ile veli gözlemleri kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunu ise öğretmenler ile yapılan odak grup görüşmesinden elde edilen veriler oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel kısmındaki veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Kolmogorov Smirnov testi sonucunda normal dağılım göstermediği belirlenen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U testi ile Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Nitel verilerinin çözümlenmesinde ise betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin genel temizlik ve hijyen düzeylerine ilişkin puan ortalamaları öğrencilerin ifadelerinde 6-22 arasında değişirken ortalama 13,05; veli gözlemlerinde 7-22 arasında değişirken ortalama 13,51; öğretmen gözlemlerinde ise 0-14 arasında değişirken ortalama 10.0 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin müfredatta yer alan temizlik ve hijyen kazanımlarını günlük yaşam becerilerine tam yansıtamadıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin temizlik ve hijyen davranışları toplam puanları ile cinsiyet değişkeni arasında bir faklılaşma olmamıştır. Ancak anne ve babaların eğitim seviyesi ile öğrencilerin yerleşim yerine göre öğrencilerin toplam hijyen puanları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Görüşmede, öğretmenler ilkokullardaki öğrencilerin hijyen davranışlarını tam olarak yansıtamadıklarını, bütçe yetersizliği nedeniyle okulun ve sınıfların mevcut durumlarının buna uygun olmadığını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin doğru hijyen kazanımları edinmelerinde okulun evde verilecek eğitimin devamı niteliğinde olduğu için aileler ile iş birliği içinde olunması gerektiği önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: İlkokul, Öğretim Programları, Temizlik, Hijyen en_US
dc.description.abstract The objectives of this study is to determine the personal care, hygiene and cleaning behaviors of primary school 4th grade students and to assess these behaviour. In the study explanatory sequential design, which is mixed method designs was used. The quantitative study group of the research consists of 65 students who are studying in the 4th grade of primary school and 65 parents, including the families of these students Adıyaman province in the 2021-2022 academic year. The qualitative working group consists of 6 teachers. In this research in order to determine the hygiene behaviors of the students, personal information form, personal hygiene questionnaire, the observations of the classroom teachers and the parents were used. In order to evaluate the hygiene behaviors of the students in terms of hygiene and cleaning achievements in the primary school curriculum a focus group interview was conducted with the teachers. In the quantitative part of the study, SPSS 22.0 statistical package program, in the analysis of qualitative data, descriptive content analysis technique was used. The students' personal hygiene points in the statements of the students were within 6-22 range with a mean of 13.05, while in parents' observations it varies between 7-22, the mean was 13.51 and teachers' observations, it varied between 0-14 and the mean was calculated as 10.0. It was determined that the students could not fully reflect the cleaning and hygiene gains to their daily life skills in the curriculum. In the rearch there was observed that there was no highly statistical differentiation between the students general level of cleanliness and hygiene according to their gender. But there was statistical differentiation between the students general level of cleanliness and hygiene as per their parents state of education and settlement of the parents. In the interviews, the teachers stated that students could not true reflect the hygiene behaviors of the theirs in primary schools, and that the current conditions of the school and the classrooms were not suitable for this due to the lack of budget. In order to acquire the right hygiene gains it has been suggested that it is necessary to cooperate with families, as the school is a continuation to be given at home of the education. Key words: Primary School, Curriculum, Cleaning, Hygiene en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hijyen davranışlarının öğrenci veli öğretmen görüşlerine ve öğretim programlarına göre değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative The evaluation of hygiene behaviors of primary school 4th grade students according to student parent teacher opinions and curriculum en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster