DSpace@İnönü

Okul dışı öğrenme ortamları kılavuz kitaplarının ilkokul matematik programı kazanımları açısından analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author ÇAĞLAKPINAR, BÜŞRA
dc.date.accessioned 2024-01-31T09:51:19Z
dc.date.available 2024-01-31T09:51:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ÇAĞLAKPINAR, B. (2022). Okul dışı öğrenme ortamları kılavuz kitaplarının ilkokul matematik programı kazanımları açısından analizi, İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87806
dc.description.abstract Öğrencilerin bilgiye, 21. Yüzyıl becerilerine ulaşması, bilime yönelik olumlu tutum geliştirmeleri gibi birçok konuda; belirli bir yer ve zamanda eğitim veren okulların öğrencilerin tüm ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde yeterli olması gerçekçi bir beklenti olarak görülmemektedir. Bu araştırmada okul dışı öğrenme ortamlarının ilkokul matematik dersi kazanımları açısından incelemesi yapılarak, bu ortamların eğitim-öğretimde daha etkili kullanılması amaçlanmıştır. İl milli eğitim müdürlükleri tarafından hazırlanan okul dışı öğrenme ortamları kılavuzlarının ilkokul matematik dersi öğretim programı ile ilişkisini inceleyen bu çalışmada nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yaklaşımı çerçevesinde ele alınmıştır. Araştırmada incelenen Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzlarına il milli eğitim müdürlüklerinin internet sitelerinden ulaşılmıştır. Okul Dışı Öğrenme Ortamları Projesi kapsamında çalışmayı gerçekleştiren 75 ile ait okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları incelenmiştir. Kılavuzlardan elde edilen ilkokul matematik dersi öğretim programına ait "şehir-kazanım-mekân ve gerekli açıklamalar" bölümleri araştırmacılar tarafından betimsel ve içerik analizine tabi tutulup, oluşturulan kodlarla daha ayrıntılı kategorilere ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ilkokul matematik dersi öğretim programı alt öğrenme alanları ile okul dışı öğrenme ortamlarından "tarihi ve kültürel mekânlar"ın daha yüksek frekansta eşleşme sağladığı olduğu görülmüştür. Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzlarında en çok kazanım eşleşmesi bulunan alt öğrenme alanı, geometrik cisimler ve şekiller alt öğrenme alanı olmuştur. Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzlarında en çok kazanım eşleşmesi bulunan il ise Denizli'dir. Matematik öğretim programı ile ilişkisi olduğu görülen okul dışı öğrenme ortamları hakkında daha fazla çalışmanın yapılmasının alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: okul dışı öğrenme, okul dışı öğrenme ortamları, ilkokul matematik programı, dışarıda öğrenme en_US
dc.description.abstract In many subjects such as students' access to knowledge, 21st century skills, and positive attitudes towards science; It is not seen as a realistic expectation that the schools providing education in a certain place and time are sufficient to meet all the interests and needs of the students. In this study, out-of-school learning environments were examined in terms of primary school mathematics lesson outcomes and it was aimed to use these environments more effectively in education. This study, which examines the relationship between the out-of-school learning environment guides prepared by the provincial national education directorates and the primary school mathematics curriculum, was carried out with the qualitative research method, and the research was handled within the framework of the case study approach, one of the qualitative research designs. The out-of-school learning environment guides examined in the research were obtained from the websites of the provincial national education directorates. Out-of-school learning environment guides of 75 provinces that carried out the study within the scope of the Out of School Learning Environments Project were examined. The "city-outcome-place and necessary explanations" sections of the primary school mathematics curriculum obtained from the guides were subjected to content and descriptive analysis by the researchers, and more detailed categories were tried to be reached with the codes created. According to the results of the research, it was seen that the sub-learning areas of the primary school mathematics curriculum and the "historical and cultural places" from the out-of-school learning environments matched at a higher frequency. In the out-of-school learning environment guides, the sub-learning area with the most outcomes matches was the sub-learning area of geometric objects and shapes. The province with the highest number of learning outcomes matched in out-of-school learning environment guides is Denizli. It is thought that more studies on out-of-school learning environments, which are seen to be related to the mathematics curriculum, will contribute to the field. Keywords: out-of-school learning, out-of-school learning environments, primary school mathematics program, outdoor learning en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okul dışı öğrenme ortamları kılavuz kitaplarının ilkokul matematik programı kazanımları açısından analizi en_US
dc.title.alternative Analysis of out-of-school learning environments guidebooks in terms of primary school mathematics curriculum outcomes en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster