DSpace@İnönü

Eğitici dijital oyunlar ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve sınıf öğretmenlerinin eğitici dijital oyunlara ilişkin tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tan, Zeynep
dc.date.accessioned 2024-03-08T10:41:48Z
dc.date.available 2024-03-08T10:41:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Tan, Z. (2023). Eğitici dijital oyunlar ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve sınıf öğretmenlerinin eğitici dijital oyunlara ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88167
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Mukh ve diğerleri (2021) tarafından geliştirilen "Digital Learning Games Scale (DLGS)" adlı ölçeğin geçerlilik güvenirlilik analizini yapmak, ölçeği Türkçeye uyarlamak ve sınıf öğretmenlerinin EDOÖ'ye ilişkin tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç kapsamında araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Malatya İl'inde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya 214 kadın, 89 erkek olmak üzere 303 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmenlerin eğitici dijital oyun genel, sosyal becerileri geliştirme, bilişsel becerileri geliştirme, eğlenerek öğrenme, duyuşsal becerileri geliştirme, yaratıcılığı teşvik etme, psikomotor becerileri geliştirme puanlarında; kıdem, dijital oyun oyama durumları, derslerde dijital oyun kullanma durumları ve çalıştıkları okulun alt yapısına göre anlamlı bir farklılık görülmektedir. Ancak cinsiyet değişkenine göre, dijital oyun geliştirme ve dijital oyun ile ilgili eğitim alma durumlarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sonuç olarak, Türkçeye uyarlanan Sınıf Öğretmenleri İçin Eğitici Dijital Oyunlar Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to conduct the validity and reliability analysis of the scale called "Digital Learning Games Scale (DLGS)" developed by Mukh et al. (2021), adapt the scale to Turkish and examine it in terms of various variables. For this purpose, the survey model, which is one of the quantitative research methods, was used in the research. The population of the research consists of primary school teachers working in Malatya Province in the 2022-2023 academic year. 303 primary school teachers, 214 female and 89 male, participated in the research. When the findings obtained from the research are examined, teachers' scores on educational digital games in general, developing social skills, developing cognitive skills, learning with fun, developing affective skills, encouraging creativity, and developing psychomotor skills; There is a significant difference according to seniority, digital game playing status, digital game use in classes and the infrastructure of the school they work in. However, there was no significant difference in gender, digital game development and digital game-related training. As a result, it has been determined that the Digital Learning Games Scale for Primary School Teachers, adapted to Turkish, is a valid and reliable measurement tool. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.title Eğitici dijital oyunlar ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve sınıf öğretmenlerinin eğitici dijital oyunlara ilişkin tutumlarının incelenmesi en_US
dc.title.alternative Adaptation of the digital learning games scale into Turkish and examining the attitudes of primary school teachers towards the digital learning games en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 101 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster