DSpace Repository

Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü ile Bilim ve Sanat Merkezi müzik alanı arasındaki farklar üzerine bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Sürmeli, Fatma
dc.date.accessioned 2024-03-08T11:08:30Z
dc.date.available 2024-03-08T11:08:30Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Sürmeli, F. (2023). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü ile Bilim ve Sanat Merkezi müzik alanı arasındaki farklar üzerine bir çalışma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88173
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müze Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada amaç güzel sanatlar liselerinin müzik bölümü ile bilim ve sanat merkezlerinin müzik alanının karşılaştırmasını yapmak ve bu karşılaştırma sonucunda iki kurumun benzerliklerini, farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda da neden ayrı ayrı bu iki kuruma ihtiyaç duyulduğundan bahsedilmiş ve bu kurumların eksik, olumlu ya da olumsuz yönlerine de ışık tutularak bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırma içerisinde nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın nitel olma sebebi, kullanılan veri toplama araçlarından kaynaklanmaktadır. Kullanılan veri toplama yöntemleri arasında okul yöneticileri ve öğretmenleri ile yapılan görüşmeler, internet taraması ve gözlem yer almaktadır. Yapılan görüşmeler ekler bölümünde mevcuttur. Araştırmada Türkiye'de yer alan bütün okulların karşılaştırılmasını yapmak imkânsız olacağından Hatay/Antakya'da yer alan Bedii Sabuncu Güzel Sanatlar Lisesi ile Hatay/Antakya Bilim ve Sanat Merkezinin karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca araştırma yaparken internet taraması, kurumlarda yer alan yönetici ya da ilgili birimlerin bilgilerinden yararlanılmıştır. Araştırma boyunca bahsettiğimiz iki kurumda da büyük boyutlarda olmasa da eksiklikler gözlemlenmiş ve bu eksiklikler için çözüm yolları üretilmeye çalışılmıştır. Örneğin; Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrencilerin üstün yetenek ve üstün zekâya sahip olduklarını göz önünde bulundurduğumuzda seçilen öğretmenlerin de bu öğrencilere uygun şekilde ve seviyede eğitim vermesi gerekmektedir. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda çözüm önerisi olarak olumsuz durumların yaşanmaması açısından öğretmenlere özel eğitimler verilebileceği önerisi sunulmuştur. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to make a comparison between the music departments of Fine Arts High Schools and Science and Art Centers (BILSEM) and reveal the similarities and differences between these institutions. In line with these purposes, the main reason behind the need for these institutions separately is mentioned and the shortcomings, positive ad negative sides of these institutions are explained and some suggestions are made. Qualitative research is used throughout the research. The reason for this study to be qualitative has its source in the tools used for collecting data. The methods used for data collection include the interviews with school administrators and teachers, web browsing and monitoring. The interviews are provided in the appendix section. As it would be impossible to compare all of the schools in Turkey in the research, a comparison is made between the fine arts high schools and science and art cemters located in Hatay/Antakya. Besides, web resources are reviewed and the information about the managers and related units in these instutions are made used of during the research. It should be noted that the data gathered in the research is correct to a limited degree. As it can also be incorrect. Throughout the research some deficiencies, though not major ones, are observed in both of the institutions and solutions are suggested and generated. For example; Since students in Science and Art Centers have superior talent and intelligence, it is necessary to provide appropriate education to students. It was thought that special training could be given to teachers against negative situations. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü ile Bilim ve Sanat Merkezi müzik alanı arasındaki farklar üzerine bir çalışma en_US
dc.title.alternative A study on the differences between the fine arts high school music department and science and art centers (BILSEM) music department en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 102 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record