DSpace@İnönü

Meslektaş desteğinin, öğretmenin performansı üzerindeki etkisine yönelik bir analiz

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çelik, Melike Seher
dc.date.accessioned 2024-03-08T11:57:27Z
dc.date.available 2024-03-08T11:57:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Çelik, M. S. (2022). Meslektaş desteğinin, öğretmenin performansı üzerindeki etkisine yönelik bir analiz. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88178
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, meslektaş desteği ile öğretmenin performansı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve seçkisiz (kolay ulaşılabilir) örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil merkez ilçelerinde bulunan 7 farklı ortaöğretim kurumunda görev yapan 10 yönetici, 84 öğretmen ve 390 öğrenci oluştırmaktadır. Araştırmanın verileri, "Performans Değerlendirme Formu" ve "Çalışma Arkadaşları Desteği Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmada, öğretmenin performansı; okul yöneticisinin, öğrencilerin ve öğretmenin kendisinin görüşleri ile belirlenirken, meslektaş desteği, sadece öğretmenlere uygulanan ölçekle öğretmen görüşleri alınarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmenler kendi performanslarını "çok iyi" değerlendirirken, okul yöneticileri ve öğrenciler "iyi" düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmenlerin kendi performansını değerlendirmelerinde, demografik özellikler açısından; cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim düzeyi ve okul türü değişkenleri açısından bir farklılık ortaya çıkmazken, branş değişkeni açısından ise matematik branşı hariç diğer branştaki öğretmenler kendilerini "çok iyi" düzeyde değerlendirmişlerdir. Yapılan analizlerde okuldaki meslektaş desteğinin "çok iyi" düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgularda erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre ve lisansüstü mezunu öğretmenlerin lisans mezunu öğretmenlere göre destek açısından daha yüksek algıya sahip olduğu bulunmuştur. Bir diğer bulguda 1-5 yıl ve 11-15 yıl kıdeme sahip olanların 6-10 yıl ve 16 yıl üzeri kıdeme sahip olanlardan daha yüksek algıya sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonunda yine meslektaş desteği ile öğretmenin performansı arasında orta düzeyde bir ilişkinin olduğu da bulunmuştur. Bu bulgulara dayalı olarak, okullarda meslektaş desteğini arttıracak uygulamalara daha fazla yer verilerek öğretmenin performansını artırmanın mümkün olabileceği önerilebilir. en_US
dc.description.abstract This research was conducted to determine the relationship between colleague support and teacher performance. Maximum diversity and random (easily accessible) sampling methods were used in the study. The sample of the research consists of 10 administrators, 84 teachers and 390 students working in 7 different secondary education institutions in Gaziantep Şahinbey and Şehitkamil in the 2021-2022 academic year. The data of the study were collected with the "Performance Evaluation Form" and "Co-worker Support Scale". In the research, the performance of the teacher; While it was determined by the opinions of the school administrator, students and the teacher himself, colleague support was determined only by taking the opinions of the teachers with the scale applied to the teachers. At the end of the study, while teachers evaluated their own performance as "very good", school administrators and students evaluated their performance as "good". In the evaluation of teachers' own performance, in terms of demographic characteristics; While there was no difference in terms of gender, professional seniority, education level and school type variables, teachers in other branches rated themselves as "very good" in terms of branch variable, except for mathematics. It was found that male teachers had a higher perception of support than female teachers and graduate teachers had a higher perception of support than undergraduate teachers. In another finding, it was revealed that those with a seniority of 1-5 years and 11-15 years have a higher perception than those with a seniority of 6-10 years and 16 years. At the end of the research, it was also found that there was a moderate relationship between the support of colleagues and the performance of the teacher. Based on these findings, it can be suggested that it is possible to increase the performance of the teacher by including more practices that will increase colleague support in schools. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Meslektaş desteğinin, öğretmenin performansı üzerindeki etkisine yönelik bir analiz en_US
dc.title.alternative An analysis of the effect of colleague support on teacher performance en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 78 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster