DSpace Repository

Metaverse'de dil öğrenmeye yönelik ideal ortamların tasarlanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Bıçak, Tayyibe Nur
dc.date.accessioned 2024-03-08T12:00:14Z
dc.date.available 2024-03-08T12:00:14Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Bıçak, T. N. (2023). Metaverse'de dil öğrenmeye yönelik ideal ortamların tasarlanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88179
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; Metaverse'de dil öğrenmeye yönelik ideal ortamların tasarlanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Çalışmanın katılımcılarını 2022-2023 eğitim öğretim yılında Malatya'daki ortaokullarda öğrenim gören 20 öğrenci ve ortaokulda görev yapan 19 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, öğretmen ve öğrenciler için ayrı ayrı geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın verileri betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrenci analizleri sonucunda; öğrenciler, çoğunluk olarak İngilizce öğrenmeye hevesli olduklarını, -hem yakın (akraba, aile üyeleri) hem de uzak çevrede bulunan kişilerle (ünlü, sanatçı, profesör, öğretmen vb.) İngilizce pratik yapmak istediklerini, kendilerini öğretmen yerine koydukları zaman ders içi ve ders dışı etkinliklerle öğrencileri destekleyen ve öğrenme yolculuğunu eğlenceli hale getiren bir öğretmen modelini hedeflediklerini ifade etmişlerdir. İngilizce öğretmeninin nasıl olması gerektiği konusunda çok çeşitli görüşler bulunmaktadır. Öğrencilerin mesleki yeterliliklerden kişisel özelliklere daha çok önem verdikleri görülmektedir. Öğretmenlerin çocuklarına İngilizce öğretmek bağlamında; kendi çocuklarına yurt dışı tecrübesi edindirmek, ana dili İngilizce olan kişilerle birlikte yaşamak sonrası çeşitli yollarla dil becerisini geliştirmeyi hedefledikleri görülmektedir. Ayrıca öğretmenler oyun ve öğrenme sürecini destekleyecek eğlenceli etkinlikler ile çocuklarını dile maruz bırakmak istediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenler, ilham ve örnek aldıkları rol model niteliklerini sergileyerek öğrencilerine örnek olmayı amaçladıklarını belirtmişlerdir. Bir İngilizce öğretmeninin güler yüzlü, gelişime açık, sabırlı, eğlenceli bir kişiliğe ship olması, İngilizceye hakim iyi öğretim becerileri olan ve iletişim becerilerinin yüksek olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Araştırmada öğretmen ve öğrencilere yönelik aynı soruların analizinde hem benzerlik hem de farklılıklar görülmüştür. Araştırmada öğretmen ve öğrenciler, dil öğrenme noktasında gerçek ortamları etkili bulmakta ve İngilizcenin ana dil olduğu şehir ve ülkeler kadar sanal ortamları da ideal ortam olarak görmektedirler. Öğretmenler simülasyon şehir, Metaverse ve Z kütüphane gibi sanal ortamların etkili olduğunu düşünürken, öğrenciler üç boyutlu etkileşimli ortam, çevrimiçi e-kurslar ve Metaverse gibi ortamların etkili olduğunu düşünmektedirler. Öğrenciler İngilizce pratik yapacakları kişiler konusunda hem yakın hem de uzak çevrelerinde bulunan kişilerle iletişim kurmak istediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen ve öğrenciler İngilizce öğrenmek için teknolojik araç gereçlerin önemi konusunda benzer görüşe sahiptirler. Fakat öğretmen ve öğrencilerin daha fazla önem verdikleri araç gereçler arasında farklılıklar bulunmaktadır. Öğrenciler eğlenceli ve kişisel cihazların daha önemli olduğunu düşünürken öğretmenler yapay zekâ gibi ileri teknolojiye sahip cihazların daha önemli olduğunu vurgulamışlardır. Öğretmenler İngilizce öğrenmek adına yapılması gereken etkinlikler açısından tüm duyu organlarına hitaben geziler, simülasyon gibi tekniklerle çeşitlendirmeyi ifade ederken, öğrenciler İngilizce film izleme, müzik dinleme gibi kendi ilgi alanlarına ve gerçek bir dil ortamında, gerçek kişilerle konuşma pratiği yaptıkları etkinlikleri tercih ettiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen ve öğrenciler ölçme ve değerlendirmenin öğrenci gelişimini gözlemleme imkânı verecek süreç değerlendirmenin yapılması ve dört dil becerisinin başarı düzeyinin değerlendirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Son olarak ideal öğrenme ortamlarının tasarlanması amacıyla öğretmen ve öğrencilerden elde edilen veriler doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research; it is the examination of teacher and student views on the design of ideal environments for language learning in Metaverse. The participants of the study consist of 20 students studying in secondary schools in Malatya in the 2022-2023 academic year and 19 English teachers working in secondary schools. In the research, the phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used. Research data were obtained by using semi-structured interview forms developed separately for teachers and students. Study data were obtained using descriptive analysis and content analysis. As a result of student analysis; most of them are eager to learn English, they want to practice English with people from both their close (relatives, family members) and distant circles (celebrities, artists, professors, teachers, etc.). They stated that they aim for a teacher model that makes their journey fun. There are many different views on how an English teacher should be. It is seen that students give more importance to personal characteristics than professional qualifications. In the context of teaching English to teachers' children; it is seen that they aim to develop their language skills in various ways, to provide their children with abroad experience, to live with native English speakers. In addition, teachers stated that they want to expose their children to language with fun activities that will support the game and learning process. Teachers stated that they aim to set an example for their students by displaying their inspiration and role model qualities. They stated that an English teacher should be friendly, open to development, patient, have a fun personality, have good command of English, have good teaching skills and have high communication skills. In the research, both similarities and differences were observed in the analysis of the same questions for teachers and students. In the research, teachers and students find real environments effective in language learning and see virtual environments as ideal environments as well as cities and countries where English is the mother tongue. While teachers think that virtual environments such as simulation city, Metaverse and Z library are effective, students think that environments such as three-dimensional interactive environment, online e-courses and Metaverse are effective. Students stated that they want to communicate with people in their close and distant circles about the people with whom they will practice English. Teachers and students have similar views on the importance of technological tools for learning English. However, there are differences between the tools that teachers and students attach more importance to. While students thought that fun and personal devices were more important, teachers emphasized that devices with advanced technology such as artificial intelligence were more important. While the teachers expressed diversification with techniques such as excursions and simulations addressing all senses in terms of activities to be done in order to learn English, the students stated that they preferred activities such as watching movies and listening to music in English, and activities where they practice speaking with real people in a real language environment. Teachers and students stated that measurement and evaluation should be done as a process evaluation that will allow them to observe student development and the success level of four language skills should be evaluated. Finally, suggestions were made in line with the data obtained from teachers and students in order to design ideal learning environments. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Metaverse'de dil öğrenmeye yönelik ideal ortamların tasarlanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri en_US
dc.title.alternative Teacher and student views on designing ideal environments for language learning in metaverse en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 179 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record