DSpace@İnönü

Online eğitimde oyun ve etkinlik temelli müzik dersi öğretim programının ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İmer, Aybüke
dc.date.accessioned 2024-03-14T05:37:31Z
dc.date.available 2024-03-14T05:37:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation İmer, A. (2023). Online eğitimde oyun ve etkinlik temelli müzik dersi öğretim programının ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88199
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, online eğitimde oyun ve etkinlik temelli müzik dersi öğretim programının ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından ilkokul 4. Sınıf Müzik Dersi Öğretim Programı derinlemesine incelenerek programdaki konu ve kazanımlara uygun oyun ve etkinlikler hazırlanmıştır. Uzaktan (online) eğitim sürecinde müzik eğitimi derslerinin hem daha eğlenceli, hemde daha verimli geçmesini sağlayarak, çocuklara müzik dersini sevdirmek ve müzik dersinde kalıcı öğrenmeyi sağlamak için hazırlanan oyun ve etkinlikler, müzik eğitiminde öğrenilmesi hedeflenen kazanımlarla ilgili materyallerden oluşmaktadır. Hazırlanan oyun ve etkinlikler online öğretime uygun şekilde bilgisayar karşısında senkron olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, yarı deneysel desene göre tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında; 10 hafta boyunca süren oyun ve etkinlik temelli uygulamalardan veri toplamak amacıyla "Müzik Dersi Başarı Testi" ve Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, sontest puanlarına göre uzaktan müzik eğitimi derslerinde kullanılan oyun ve etkinlik temelli uygulamaların öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi istatiksel açıdan değerlendirilmiştir. Araştırmada kullanılan oyun ve etkinlik temelli uygulamaların ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına anlamlı olarak katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract In this study, it was aimed to reveal the effect of the game and activity-based music course curriculum in online education on the academic achievement of primary school (Fourth Grade) students. In the study, the researcher examined the primary school 4th grade music course curriculum in depth and prepared games and activities suitable for the subjects and achievements in the program. The games and activities prepared to make music education lessons more fun and more productive in the distance (online) education process, to make children love music lessons and to provide permanent learning in music lessons consist of materials related to the achievements aimed to be learned in music education. The prepared games and activities were carried out synchronously in front of the computer in accordance with online teaching. The research was designed according to a quasi-experimental design.. Within the scope of the study; "Music Lesson Achievement Test" and Personal Information Form" were used to collect data from the game and activity-based practices that lasted for 10 weeks. In the quantitative dimension of the study, posttest control group experimental design was used. As a result of the study, the effect of game and activity-based applications used in distance music education courses on students' academic achievement was statistically evaluated according to posttest scores. The findings were presented in tables and interpreted. At the end of the research, the results obtained from the findings were listed and various suggestions were made in line with the results. It was concluded that the game and activity-based practices used in the study significantly contributed to the academic achievement of primary school students. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Müzik en_US
dc.title Online eğitimde oyun ve etkinlik temelli müzik dersi öğretim programının ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of game and activity based music lesson teaching program on the academic achievement of elementary school students in online education en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 148 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster