DSpace@İnönü

Orta ve ağır derece zihinsel engellilerde müzik etkinlik uygulamalarına yönelik öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztaş, Sena
dc.date.accessioned 2024-03-14T05:39:23Z
dc.date.available 2024-03-14T05:39:23Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Öztaş, S. (2023). Orta ve ağır derece zihinsel engellilerde müzik etkinlik uygulamalarına yönelik öğretmen görüşleri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88200
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Ortaöğretim programlarında; müzik eğitiminin zihinsel engelli bireyler için önemini vurgulamak, zihinsel engelli bireylerin hayatlarını eğitim ile beraber toplumla birlikte sürdürebileceklerine dikkat çekmek, eğitim süreçleri içerisinde güzel sanatlar eğitiminin onların gelişimine nasıl yarar sağladığı amacına taşıyan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaöğretimde müzik derslerine giren sınıf öğretmenleri ve müzik öğretmenleri (n:15) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış ve alan ile ilgili uzman görüşleri alınarak düzenlenen kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme sorularından oluşan öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme tekniği ile elde edilen veriler kapsamında içerik analizi yöntemi ile tema, alt tema ve kodlara ulaşılmış, elde edilen bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin orta ve ağır düzey zihinsel engelliler için müzik dersinde kullanılan öğretim programında yer alan etkinliklerin bazı özellikler açısından görüşleri doğrultusunda ulaşılan sonuçlara göre etkinlik esnasında teknoloji bazlı destek ekipmanlarını kullanımına dikkat ettiği, müfredattan uygulama esaslı dikkat çekici ve haz verici etkinlikler işlenmeye çalışılmaları vurgulanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonrasında sorunların başında bu öğrencilere katkı sağlayacak etkinlikler yapılmadığına, alan ile ilgili yeterli destek kaynaklarının olmadığı, gerekli fiziksel ortamın elverişli olmadığını ve iyileştirilmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Son olarak dersin öğretmenlerinin derslerini daha verimli ve etkin işlemleri için kitaba bağlı kalmadan farklı konular ve etkinlikler doğrultusunda dil gelişimlerine katkı sağlayıcı etkinliklerin yapılmasına, alan ile alakalı kaynakların bu alana özgü oluşturulmasına ve günümüz teknolojisine uygun fiziksel ortamın sağlanması doğrultusunda bu özel bireylerin gerek zihinsel anlamda, gerekse kişisel gelişimleri ile birlikte ve alan ile ilgili geri bildirimler sayesinde daha rahat işlenebileceğini savunmuşlardır. en_US
dc.description.abstract This study which aimed to stress the importance of music education for mentally disabled individuals in secondary education programs, draw attention to the possibility formentally disabled individuals to maintain their lives with education together with society and to demonstrate how useful the fine art education was for their development within educational processes used case study design, which is among qualitative research methods. The study group comprised classroom teachers and music teachers (n:10) who taught in music classes in secondary education. For data collection tool, the study used teacher's interview form which was prepared by a researcher on the basis of expert opinions related to the field and included personal information form and semi-structured interview questions. Within the scope of the data acquired via interview technic, the study reached themes, subthemes and codes via analysis method and then tabularized and interpreted the findings obtained. According to the results obtained from the views of the teachers who took part in the study related to activities in the secondary education program used for moderate and severe level mentally disabled individuals in music class in terms of specific characteristics, the study found that the teachers paid attention to using technology based support equipment during the activities and tried to teach practice based interesting and amusing activities from the program. Following the interviews conducted with the teachers, the study stressed that one of the main problems was that no activities to contribute to these students were used and there was a lack of adequate support resources related to the field. Additionally, the necessary physical environment was not useful and it had to be enhanced. Finally, the teachers of the class stressed that they needed activities to contribute to their language development in line with different subjects and activities without remaining dependent on the text book so that they could teach the class more effectively and efficiently. They stated that field related resources needed to be created specific to the field and a physical environment fitting today's technology needed to be provided both for the mental and personal development of these special individuals via feedback related to the field. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Müzik en_US
dc.title Orta ve ağır derece zihinsel engellilerde müzik etkinlik uygulamalarına yönelik öğretmen görüşleri en_US
dc.title.alternative In modarate and severe mentally disabled people teacher opinions on music activity applications en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 79 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster