DSpace@İnönü

Öğretmen görüşlerine göre okullarda ayrımcılık

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özsalman Göksu, Mine
dc.date.accessioned 2024-03-14T05:59:13Z
dc.date.available 2024-03-14T05:59:13Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Özsalman Göksu, M. (2022). Öğretmen görüşlerine göre okullarda ayrımcılık. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88207
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde çalışan öğretmenlerin okullarda karşılaştıkları ayrımcılığa dair fikirleri ve ayrımcılık durumları incelenmektedir. Araştırmanın çalışma grubunda Malatya ili, Yeşilyurt ilçesinde görev yapan 72 ve odak grup görüşmesine katılan 16 öğretmen yer almıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışma olgu bilim deseninde yürütülmüştür. Verilerin elde edilmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve sekizer kişilik 2 gruptan oluşan odak grup görüşmesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yapılarak öncelikle sınıflanmış ve ortaya çıkan temalar doğrultusunda bulgular değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin ayrımcılık kavramına dair fikirleri bulunmakla birlikte, çalıştıkları kurumların adaletli yönetilip yönetilmediği konusunda daha çekimser cevaplar verdikleri, ayrımcılığa maruz kalan personelin genel olarak ders programı, kurs seçimi konularında ayrımcılık yaşadıkları görülmüştür. Bunun yanı sıra ayrımcılığa uğrayan kişilerin dışlanmış, ötekileştirilmiş, üzülmüş ve farklı hissedebilecekleri belirtilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler, ayrımcılığın ortadan kaldırılmasına dair en çok idarecilerin liyakate göre seçilmesi ve adalet duygusu sahibi olmaları gerektiğini ifade etmişlerdir. Anahtar Sözcükler: Ayrımcılık, kayırmacılık, ötekileştirme, öğretmen, yönetici en_US
dc.description.abstract In this study, the opinions and discrimination situations of teachers working at primary, secondary and high school levels about the discrimination they encounter in schools are examined. In the study group of the research, there are 72 teachers working in Malatya province, Yeşilyurt district and 16 teachers who participated in the focus group interview. This study, in which qualitative research methods were used, was conducted in a phenomenological design. In order to obtain the data, a semi-structured interview form prepared by the researcher and a focus group interview method consisting of 2 groups of 8 people were used. The data were first classified by making contentanalysis and the findings were evaluated in line with the emerging themes. According to the results of the research, although the teachers have ideas about the concept of discrimination, it is seen that they give more hesitant answers about whether the institutions they work for are managed fairly, and that the personal who are exposed to discrimination generally experience discrimination in terms of curriculum and course selection. In addition, it has been stated that people who have been discriminated against may feel excluded, marginalized, upset and different. The teachers who participated in the research stated that the administrators should be selected according to their merits and have a sense of justice in order to eliminate discrimination. Keywords: Discrimination, nepotism, othering, teacher, administrator en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ayrımcılık en_US
dc.subject ötekileştirme en_US
dc.title Öğretmen görüşlerine göre okullarda ayrımcılık en_US
dc.title.alternative Discrimination in schools according to teacher's opinions en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 106 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster