DSpace Repository

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer merkezli okul kültürüne ilişkin tutumları

Show simple item record

dc.contributor.author Balık, Songül
dc.date.accessioned 2024-03-14T06:20:51Z
dc.date.available 2024-03-14T06:20:51Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Balık, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer merkezli okul kültürüne ilişkin tutumları. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88216
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin değer merkezli okul kültürüne ilişkin tutumlarını incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa ilinde, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan, 1145 kişilik evren içerisinden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle tespit edilen ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 258 Sosyal Bilgiler öğretmenidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formunun birinci bölümünde araştırmaya katılan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin demografik özelliklerinin tespit edilmesi amacıyla sorulmuş 8 soru yer almaktadır. Veri toplama aracının ikinci bölümünde ise Çelik (2019) tarafından geliştirilen "Değer Merkezli Okul Kültürü Ölçeği" yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 24.0 istatistiksel veri değerlendirme programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde anlamlılık düzeyi p=0.05 olarak alınmıştır. Araştırmanın sonucunda erkek öğretmenlerin değer merkezli okul kültürüne yönelik tutum düzeylerinin kadın öğretmenlere göre daha yüksek olduğu, 36-40 yaşları arasındaki öğretmenler ile bekâr öğretmenlerin, çocuğu olmayan, köyde doğup büyüyen, lisans eğitimi almış, 11 yıl ve üzeri mesleki kıdemi olanların değer merkezli okul kültürüne yönelik tutum düzeylerinin diğer öğretmenlere göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Değer Eğitimi, Sosyal Bilgiler, Öğretmen en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the attitudes of social studies teachers towards value-centered school culture. Survey model, one of the quantitative (research) methods, was used in the research. The sample of the research is 258 Social Studies teachers, who are working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Şanlıurfa in the 2021-2022 academic year, determined by random sampling method from the universe and voluntarily to participate in the research. Questionnaire form was used as data collection tool in the research. In the first part of the questionnaire, there are 8 questions asked to determine the demographic characteristics of the Social Studies teachers participating in the research. In the second part of the data collection tool, there is the "Value Centered School Culture Scale" developed by Çelik (2019). SPSS 24.0 statistical data evaluation program was used in the analysis of the research data. In the analysis of the research data, the level of significance was taken as p=0.05. As a result of the research, it was found that the attitudes of male teachers towards value-centered school culture were higher than female teachers, teachers between the ages of 36-40 and single teachers, those who did not have children, were born and grew up in a village, had undergraduate education, and had a professional seniority of 11 years or more. It was concluded that the level of attitude towards the teachers was higher than the other teachers. Keywords: Value Education, Social Studies, Teacher. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Değer Eğitimi en_US
dc.subject Sosyal Bilgiler öğretimi en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer merkezli okul kültürüne ilişkin tutumları en_US
dc.title.alternative Social studies teacher's attitudes towards value-centered school culture en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 95 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record