DSpace Repository

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimi ile tarih disiplini arasındaki ilişkiye yönelik görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Temel, Osman
dc.date.accessioned 2024-03-14T06:23:17Z
dc.date.available 2024-03-14T06:23:17Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Temel, O. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimi ile tarih disiplini arasındaki ilişkiye yönelik görüşleri. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88217
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Tarih disiplininin Sosyal Bilgiler öğretimindeki önemine ilişkin düşüncelerinin incelenmesidir. Bu amaç kapsamında araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan 40 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin tamamının Sosyal Bilgiler öğretimi ile Tarih disiplini arasında ilişkinin bulunduğu görüşünde oldukları belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler öğretiminde Tarih disiplini etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Sosyal Bilgiler öğretimi ve Tarih disiplini birbirinden ayrılmaz bir bütünün parçaları halindedirler. Tarih öğretimi ile öğrencilere tarih bilgisinin yanında; milli bilinç, ortak değerler gibi kavramların kazandırılması daha kolay ve sağlıklı olabilmektedir. Tarih disiplini geçmişle gelecek arasına bağ oluşturması açısından Sosyal Bilgiler öğretimi açısından yararlı olmaktadır. Tarih disiplini ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan değerler, temel beceriler, kazanımların öğrencilere kazandırılması mümkün olabileceği konusunda Sosyal Bilgiler öğretmenleri ortak görüş içerisindedirler. en_US
dc.description.abstract Purpose of the research; It is an examination of the thoughts of Social Studies teachers regarding the importance of the History discipline in teaching Social Studies. For this purpose, the phenomenology model, one of the qualitative research methods, was used in the research. The research was conducted with 40 Social Studies teachers working in schools affiliated with the Ministry of National Education in Bursa in the 2022-2023 academic year. A semi-structured interview form was used as a data collection tool in the research. The data obtained in the research were analyzed by content analysis. As a result of the research, it was determined that all Social Studies teachers were of the opinion that there was a relationship between Social Studies teaching and the History discipline. History discipline is used effectively in Social Studies teaching. Social Studies teaching and History discipline are parts of an inseparable whole. By teaching history to students, in addition to historical knowledge; It may be easier and healthier to gain concepts such as national consciousness and common values. The discipline of history is useful in teaching Social Studies in terms of creating a link between the past and the future. Social Studies teachers have a common opinion that it is possible to provide students with the values, basic skills and achievements in the Social Studies curriculum through the discipline of History. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject tarih disiplini en_US
dc.subject Sosyal Bilgiler öğretimi en_US
dc.subject Sosyal Bilgiler öğretmenleri en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimi ile tarih disiplini arasındaki ilişkiye yönelik görüşleri en_US
dc.title.alternative Opinions of social studies teachers on the relationship between social studies teaching and history discipline en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 84 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record