DSpace@İnönü

Okul öncesi dönem çocuklarının etkinliklere katılım düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Osmanoğlu, Osman
dc.date.accessioned 2024-04-26T08:05:06Z
dc.date.available 2024-04-26T08:05:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Osmanoğlu, O. (2022). Okul öncesi dönem çocuklarının etkinliklere katılım düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88327
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönem çocuklarının etkinliklere katılım düzeyinin incelenmesidir. Araştırma nicel ve nitel veri toplama araçlarının kullanıldığı karma yöntemlerden çeşitleme (triangulation) deseni modelindedir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş ili merkez ilçeleri sınırları içerisindeki 2021-2022 eğitim öğretim yılında MEB'na bağlı ilkokulların anasınıflarına ve bağımsız anaokullarına devam eden toplam 318 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın örneklem grubu, amaçsal örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu", " Leuven Küçük Çocuklar İçin Katılım Ölçeği " ve "Öğretmen Görüşme Soruları" kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel veri analizi teknikleri ve nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bulgularına göre, çocukların etkinliklere katılım düzeyinin, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, daha önce okul öncesi eğitim alma durumu değişkenlerine göre farklılaştığı saptanmıştır. Ayrıca çocukların puan ortalamalarına bakıldığında yüksek düzeyde katılıma sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında ise, çocukların katılım düzeylerini çocukların annelerinin eğitim durumları % 88,3 oranında olumlu şekilde etkilemektedir. Çocukların baba eğitim durumları ise % 69,4 oranında katılımı olumlu şekilde etkilemektedir. Okul öncesi öğretmenleri daha önce okul öncesi eğitim kurumlarına giden çocukların katılım düzeylerinin yüksek olduğu konusunda ( % 68,8 oranında ) görüşler bildirmiştir. en_US
dc.description.abstract The main purpose of this research is to examine the participation level of preschool children in activities. The research uses the triangulation model, one of the mixed methods in which quantitative and qualitative data collection tools are used. The sample of the study consists of a total of 318 children attending the kindergartens and independent kindergartens of the primary schools affiliated to the Ministry of Education in the 2021-2022 academic year within the borders of the central districts of Kahramanmaraş. The sample group of the study was determined by maximum variation sampling, one of the purposive sampling methods. "Personal Information Form", "Leuven Participation Scale for Young Children" and "Teacher Interview Questions" were used as data collection tools. Quantitative data analysis techniques in data analysis and content analysis as a qualitative data analysis method. The quantitative findings of the study show that the level of children's participation in activities differs according to various variables such as parents' education levels, and previous pre-school education status. In addition, when the average scores of the children were examined, the research found out that they had a high level of participation. In the qualitative part of the study, the research finds that educational status of the children's mothers affects the participation levels of children positively at the rate of 88,3%. The father's education level of the children positively affects the participation at the rate of 69,4%. Also, preschool teachers stated that the participation level of children who took pre-school education beforehand was high (by 68,8%). en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okul öncesi dönem çocuklarının etkinliklere katılım düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examination of pre-school children's participation levels in activities en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 94 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster