DSpace Repository

Ortaokul öğretmenlerinin Liselere Geçiş Sistemine (LGS) yönelik farkındalık düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author Can Çatalbaş, Nuran
dc.date.accessioned 2024-04-26T08:13:09Z
dc.date.available 2024-04-26T08:13:09Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Can Çatalbaş, N. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin Liselere Geçiş Sistemine (LGS) yönelik farkındalık düzeyleri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88331
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Ortaokul öğretmenlerinin yenilenen LGS konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada Ortaokul Öğretmenlerinin Liselere Geçiş Sistemine (LGS) Yönelik Farkındalık Düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada karma desen yaklaşımlarından 'yakınsayan paralel karma desen' kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerinde görev yapan 2931 öğretmen oluşturmaktadır. Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerinde görev yapan öğretmenlerden seçilen 670 öğretmen nicel çalışma grubunu, aynı okullarda görev yapan gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen 15 öğretmen nitel çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Çetin (2019) tarafından geliştirilen "LGS Sistemine Yönelik Öğretmenlerin Farkındalık Ölçeği" ile, nitel verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel kısımda betimsel tarama modeli tercih edilmiştir. Nicel verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılımını incelemek için Kolmogrov-Smirnov testi yapılmıştır. Normal dağılım göstermeyen verilere non-parametrik testler uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U testi, kruskal wallis testlerinden yararlanılmıştır. Nitel kısımda betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde Nvivo programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin görüşlerinin ölçeğin bazı boyutlarında cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, branşlarına, mezuniyet derecelerine, mezun oldukları fakülte türüne göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Bunun yanı sıra öğretmenlerle yapılan görüşmelerde, ailelerin sosyoekonomik durumunun öğrencilerin LGS sınav başarıları üzerinde çok boyutlu olarak etkilerde bulunduğu, ekonomik durumu uygun olmayan öğrencilere sınava hazırlık kursu verilmesi gerektiği, öğrencilerin liselere yerleştirilirken tüm gelişim alanlarına göre değerlendirilmesinin etkili olacağı, okullarda verilen eğitimin sınavlara uyumlu hale getirilmesinin faydalı olacağı sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen Görüşleri, Öğretim Programı, Sınav, LGS en_US
dc.description.abstract In this study, in order to determine the opinions of secondary school teachers about the renewed LGS, the Awareness Levels of Secondary School Teachers about the Transition System to High Schools (LGS) were examined. In the research, 'converging parallel mixed pattern' was used as one of the mixed pattern approaches. The universe of the research consists of 2931 teachers working in Battalgazi and Yeşilyurt districts of Malatya province. 670 teachers selected from teachers working in Battalgazi and Yeşilyurt districts of Malatya province constitute the quantitative working group and 15 teachers selected on the basis of volunteerism working in the same schools constitute the qualitative working group. The quantitative data of the study were obtained with the "Teachers' Awareness Scale for the LGS System" developed by Çetin (2019), and the qualitative data were obtained with the semi-structured interview form developed by the researcher. Descriptive screening model was preferred in the quantitative part. In the analysis of quantitative data, the statistical package program was used. Kolmogrov-Smirnov test was used to examine the normal distribution of the data. Non-parametric tests were applied to the data that did not show a normal distribution. In the analysis of the data, percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, Mann Whitney U test, kruskal wallis tests were used. In the qualitative part, the descriptive analysis method was used. In the analysis of qualitative data, the Nvivo program was used. According to the results obtained in the study, it was found that the opinions of teachers differed statistically significantly according to their gender, professional seniority, branches, graduation degrees, and the type of faculty they graduated from in some dimensions of the scale. In addition, during interviews with teachers, students resides in a multidimensional impact on the socioeconomic status of the parents of the LGS exam achievements, exam preparation courses for students who don't fit the economic situation in order to provide high school students placed into all areas of development for the assessment to be effective, the education exams harmonisation achieved results that would be useful in schools. Keywords: Teacher Opinions, Curriculum, Exam, LGS en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokul öğretmenlerinin Liselere Geçiş Sistemine (LGS) yönelik farkındalık düzeyleri en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 187 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record