Özet:
Her geçen gün sporun önemi, gündeme gelmesine paralel olarak, insanın zihin ve fizik yapısını geliştirdiği bilim adamları tarafından vurgulanmaktadır. Sağlıklı toplumların yetişmesinde hiç şüphesiz en büyük pay beden eğitimi öğretmenleridir. Beden Eğitimi öğretmeni yetiştirirken öğrenim sırasında sakatlanmaların olması gayet doğaldır. Üzücü olan bu sakatlanma oranının fazla olması, eğitim ve öğretimin aksamasına neden olan faktörlerin tesbiti ve çözüm yollarının bulunması gerekmektedir. Spor kültürü her ne kadar sınır tanımaz ise de spor öğretimin de meydana gelen sakatlıklar arasında farklılık arzetmektedir. Beden Eğitimi yetiştiren bölümlerde meydana gelen sakatlıklar öğrenci, öğretmen ve fiziki şartlardan kaynaklanmaktadır. Öğrencilerin dersi kaldıracak fiziki güce erişmeden yanlış yükleme yapılması, yeterli ısınma yapılmaması, öğretim metodundaki yanlışlıklar, kalitesiz malzeme kullanımı, saha ve salonların hijyenik şartlarda olmayışının yanında en büyük eksikliğin yetişmiş elemanın azlığı gibi faktörler sakatlanma oranını artırmaktadır. Fiziki şartlar oluşturulmadan açılan bölümlerde eğitimin seviyesinin düşüklüğü yanında sakatlanma oramda yüksektir. Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerinde ortak bir müfredatın belirlenmemesi hatta öğrenci alımındaki farklı testlerin uygulanması bölümler arasındaki farklılıklardan sadece bir kaçını teşkil eder. Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde uygulamalı derslerde meydana gelen sakatlanma oranı % 78.84 ve % 73.33 gibi bir oranın çıkması düşündürücüdür. Yine cimnastik dersinde öğrencilerin sakatlanma değeri % 65.38 gibi bir oran olması, düşündürücü ve tedbir alınması gerekmektedir. Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan öğrencilerin sağlığının korunması birinci hedef olmalıdır. Zihinsel ve bedensel gelişim daha sonra gelmelidir. Yine sakatlık sonrası doktor kontrolünde rehabilitasyonun yapılma oranı en yüksek olan okulda % 28.02 olması olayın daha da içler acısı olduğunu göstermektedir.