Orta Doğu çalışmaları, modern yabancı diller ve İslami çalışmalar, İngiltere hükümetince
yükseköğretimde stratejik olarak önemli kabul edilmiştir. Arapça eğitimi, İngiltere'de uzun
bir geçmişe sahip olup 1600'lü yıllara dayanmaktadır. İngiliz Konseyi, öğrenilmesi gereken
diller listesinde Arapçayı ikinci sıraya yerleştirerek Arapçanın ekonomik, sosyal ve politik
nedenlerle öğrenilmesini teşvik etmektedir.
Üniversite dil merkezlerinde Arapça okuma, konuşma, yazma ve anlama becerilerini
geliştirmek için, ders öncesi hazırlık ve ders sonrası takip çalışmalarını içeren aktivitelere yer
verilmektedir. Bazı faaliyetler ise Self-Access Center'daki materyallerle yapılmaktadır.
"İngiltere Üniversitelerinde Arapça Öğretimi" adlı çalıma ile yapılan alan araştırması ve
gözlem neticesinde İngiltere yükseköğretiminde okutulmakta olan Arapçanın genel anlamda
bir çerçevesi çizilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Arapça, İngiltere, dil öğretimi, öğretim yöntemleri.
Middle Eastern studies, modern foreign languages and Islamic studies have been considered
important strategically in higher education by the UK government. Arabic education has a
long history in the UK and dates back to the 1600s. The British Council places Arabic on the
list of languages that need to be learned for economic, social and political reasons, thus
promoting the learning of Arabic.
Activities at the university language centers, including pre-lesson preparation and post-lesson
follow-up activities, are included to improve the reading, speaking, writing and
comprehension skills of Arabic. Some activities are carried out with materials in the SelfAccess Center.
As a result of fieldwork and observation about "Teaching Arabic in the Universities of
England", a general framework of Arabic as taught in the UK higher education is drawn.
Keywords: Arabic, UK, language teaching, teaching methods.