DSpace@İnönü

Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeylerinin akademik başarılarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksu, İbrahim
dc.contributor.author Tursun, Mehmet
dc.date.accessioned 2019-04-29T11:22:45Z
dc.date.available 2019-04-29T11:22:45Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Aksu, İ , Tursun, M . (2019). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyon ve Beklenti Düzeylerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 9 (2), 17-31. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/download/article-file/617790
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9993
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, ders motivasyonu ile mesleki beklentilerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeyleri ile ilgili veriler anket yöntemiyle toplanmış, akademik başarı puanları olarak ise genel muhasebe dersinden aldıkları sınav notları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda motivasyon ve mesleki beklenti düzeyinin akademik başarı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre, öğrencilerin yükseköğretimde muhasebe eğitimine başlamadan önce motivasyon ve mesleki beklenti düzeylerinin tespit edilerek eksikliklerin giderilmesi, öğrencilerin akademik ders başarısının yükseltilmesinde önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research is to determine whether the course motivation and professional expectations of students receiving accounting education have an effect on the academic achievement of these students. In the research, the motivation and expectation levels of the students were gathered by the questionnaire method and the academic achievement scores were taken from the general accounting course exam grades. As a result of the research, it has been determined that the level of motivation and professional expectation has an important effect on the academic achievement. According to these results, eliminating the deficiencies by determining the motivation and professional expectation levels of the students before the beginning of the accounting education in the higher education gives as an important factor in increasing the academic lecture success of the students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Mesleki Beklenti tr_TR
dc.subject Academic Achievement tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.subject Expectation tr_TR
dc.title Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeylerinin akademik başarılarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of motivation and expectation levels of accounting students on their academic achievement tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 31 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster