DSpace Repository

Descriptions About the Concept of Happiness In Pre-School Period

Show simple item record

dc.contributor.author Gür, Çağla
dc.contributor.author Yavşan, Cemile
dc.contributor.author Durmaz, Atiye
dc.contributor.author Çenber, Ebru
dc.date.accessioned 2020-07-15T16:05:23Z
dc.date.available 2020-07-15T16:05:23Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Gür,Ç.,Yavşan,C.,Durmaz,A. & Çenber,E. (2020). Okul öncesi dönemde mutluluğa ilişkin betimlemeler, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 33-47. DOI: 10.17679/inuefd.389635 tr_TR
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/16963
dc.description.abstract Öz Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemdeki 5 yaş grubu çocukların mutluluk kavramını nasıl betimlediklerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kıbrıs’ın Lefkoşa ilinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 yaş grubu 52 kız 48 erkek olmak üzere 100 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler çocuklarla bireysel olarak çalışılarak ve sorular yüz yüze sorularak elde edilmiştir. Sorulacak olan sorular araştırmacılar tarafından taslak olarak hazırlanarak Mutluluk Kavramı Soru Formu oluşturulmuş ve bu sorular için beş alan uzmanından görüş alınmıştır. Önerilere göre düzenlenen form 10 çocuğa pilot olarak uygulanmış, gelen dönütler doğrultusunda da gerekli düzeltmeler yapılarak form son şeklini almıştır. Formun geçerliği uzman görüşüne başvurularak sağlanmıştır Araştırma kapsamında çocuklara şu sorular sorulmuştur: “Mutluluk nedir?”, “Mutluluk nereden gelir?”, “İnsanlar nasıl mutlu olur?”, “Mutlu olmamız neden önemlidir?”, “Mutluluk için bir alet yapabilseydin bu nasıl bir alet olurdu?”. Çalışmaya katılan çocukların sorulan sorulara ilişkin açıklama ve ifadeleri nitel veri analiz çeşitlerinden içerik analizine tabi tutulmuştur ve çıkan sonuçlara göre kodlama yapılarak tablolaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, mutluluk kavramı ile ilgili olarak çocukların daha çok yakından bildiği, deneyim yaşadığı nesne, kişi, durum, olay ve deneyimlerden yola çıkarak, kendilerini temel alarak ve kavramı somutlaştırarak betimlerde bulunduğu ifade edilebilir. Anahtar Kelimeler: Mutluluk, Çocuklar, Okul Öncesi. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.subject Mutluluk tr_TR
dc.subject Çocuklar tr_TR
dc.subject Okul Öncesi tr_TR
dc.title Descriptions About the Concept of Happiness In Pre-School Period tr_TR
dc.title.alternative Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record