DSpace Repository

Students’ Views on Metacognitive Reading Strategies Instruction

Show simple item record

dc.contributor.author Bedir, Sevgi Bektaş
dc.contributor.author Dursun, Fevzi
dc.date.accessioned 2020-07-16T05:07:31Z
dc.date.available 2020-07-16T05:07:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Bektaş Bedir, S. ve Dursun, F. (2020). Üstbilişsel Okuma Stratejileri Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 304-316. DOI: 10.17679/inuefd.533500 tr_TR
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/16979
dc.description.abstract Öz Araştırmanın amacı çalışma grubuna sekiz hafta boyunca uygulanan üstbilişsel okuma stratejileri öğretimi hakkında öğrencilerin görüşlerini almaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Orta Karadeniz Bölgesi’nde ki bir ilçede dokuzuncu sınıfa devam eden otuz öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu araştırmada belirlenen alt amaçlara ilişkin verileri elde etmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve ders değerlendirme formu kullanılmıştır. Kendilerine üstbilişsel okuma öğretimi verilen öğrencilerden on yedisi ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin tümüne her okuma parçası öğretiminden sonra ve sekiz haftalık tüm süreç tamamlandıktan sonra ders değerlendirme formu dağıtılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerin betimsel analizi için MAXQDA 12 nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Ders değerlendirme formu verileri de betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme ve ders değerlendirme formunun betimsel analizi sonuçları öğrencilerin, kendilerinde hem okuma stratejilerine karşı üstbilişsel farkındalık oluştuğunu hem de İngilizce okumaya karşı öz yeterliklerinde artış olduğunu düşündüklerini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Üstbiliş, Üstbilişsel farkındalık, Öz yeterlik, Okuma stratejileri tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.subject Üstbiliş tr_TR
dc.subject Üstbilişsel farkındalık tr_TR
dc.subject Öz yeterlik tr_TR
dc.subject Okuma stratejileri tr_TR
dc.title Students’ Views on Metacognitive Reading Strategies Instruction tr_TR
dc.title.alternative Üstbilişsel Okuma Stratejileri Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşleri tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record