DSpace Repository

Farklı üniversitelerin meslek yüksekokullarının etkinlik düzeylerinin karşılaştırılması üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Gündüz, Orhan
dc.contributor.author Ceyhan, Vedat
dc.contributor.author Esengün, Kemal
dc.date.accessioned 2020-07-22T06:07:59Z
dc.date.available 2020-07-22T06:07:59Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Orhan G. , Vedat C. , Kemal E. (2013). Farklı üniversitelerin meslek yüksekokullarının etkinlik düzeylerinin karşılaştırılması üzerine bir araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17167
dc.description Yıl: 2013Cilt: 15Sayı: 25ISSN: 1309-9132Sayfa Aralığı: 67 - 77 Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Araştırmada, üç farklı üniversiteye bağlı Meslek yüksekokullarında etkinliklerin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik analizi, girdiye yönelik Veri Zarflama Yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın girdileri, program sayısı, derslik sayısı, bütçe (TL), öğretim elemanı sayısı, eğitim alanı (m2), idari personel sayısı, öğretim elemanlarına ait bilgisayar sayısı, öğrencilere ait bilgisayar sayısı ve kayıtlı öğrenci sayısıdır. Çıktıları ise mezun öğrenci sayıları, öğrencilerin mezuniyet not ortalaması ve öğretim elemanları tarafından yapılan bilimsel makale sayısıdır. Araştırma sonuçları MYO ların %67 sinin etkin çalıştıklarını ortaya koymuştur. MYO lar etkinlik sağlamak için girdi azaltmak yerine çıktıları arttırmalıdırlar. Başlık (İngilizce):A research on comparison of technical efficiencies of vocational school in different universities of Turkey Öz (İngilizce):Inthepresentstudy, it wasaimedtomeasure of efficiencies of vocationalschools of threedifferentuniversities. Efficiencyanalysiswasperformedusinginputorienteddataenvelopmentanalysis. Inputswereused in thestudywerenumber of departments, number of classrooms, budget (TL), number of academicstaffs, number of administrativestaffs, trainingarea (m2), number of computersusedbyacademicandadministrativestaffsandnumber of students. Andoutputswerenumber of graduatedstudents, averageacademicpoints of graduatedstudentsandnumber of scientificpublication. Researchresultsrevealedthat 67% of vocationalschoolswereefficiency. Vocationalschools, toefficiency, shouldincreasetheoutputsratherthandecrease of theinputs. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Farklı üniversitelerin meslek yüksekokullarının etkinlik düzeylerinin karşılaştırılması üzerine bir araştırma en_US
dc.title.alternative A research on comparison of technical efficiencies of vocational school in different universities of Turkey en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record