Özet:
Öz:Araştırmada, üç farklı üniversiteye bağlı Meslek yüksekokullarında etkinliklerin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik analizi, girdiye yönelik Veri Zarflama Yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın girdileri, program sayısı, derslik sayısı, bütçe (TL), öğretim elemanı sayısı, eğitim alanı (m2), idari personel sayısı, öğretim elemanlarına ait bilgisayar sayısı, öğrencilere ait bilgisayar sayısı ve kayıtlı öğrenci sayısıdır. Çıktıları ise mezun öğrenci sayıları, öğrencilerin mezuniyet not ortalaması ve öğretim elemanları tarafından yapılan bilimsel makale sayısıdır. Araştırma sonuçları MYO ların %67 sinin etkin çalıştıklarını ortaya koymuştur. MYO lar etkinlik sağlamak için girdi azaltmak yerine çıktıları arttırmalıdırlar.
Başlık (İngilizce):A research on comparison of technical efficiencies of vocational school in different universities of Turkey
Öz (İngilizce):Inthepresentstudy, it wasaimedtomeasure of efficiencies of vocationalschools of threedifferentuniversities. Efficiencyanalysiswasperformedusinginputorienteddataenvelopmentanalysis. Inputswereused in thestudywerenumber of departments, number of classrooms, budget (TL), number of academicstaffs, number of administrativestaffs, trainingarea (m2), number of computersusedbyacademicandadministrativestaffsandnumber of students. Andoutputswerenumber of graduatedstudents, averageacademicpoints of graduatedstudentsandnumber of scientificpublication. Researchresultsrevealedthat 67% of vocationalschoolswereefficiency. Vocationalschools, toefficiency, shouldincreasetheoutputsratherthandecrease of theinputs.