DSpace@İnönü

Ortaöğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gedik, Aytaç
dc.contributor.author Cömert, Melike
dc.date.accessioned 2020-08-01T20:15:18Z
dc.date.available 2020-08-01T20:15:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation CÖMERT, M., (2018). Ortaöğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 989-1006. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17264
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerinin okul yaşam kalitesi düzeylerini belirlemek ve cinsiyet, sınıf düzeyi, lise türü ve okul büyüklüğü değişkenlerine göre öğrencilerin okul yaşam kalitesi algılarını ortaya koymaktır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2012-2013 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerindeki okullarda öğrenim gören 575 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Lise Yaşam Kalitesi Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler analiz edilirken, öncelikle betimsel istatistik hesaplamaları yapılmıştır. Öğrencilerin okul yaşam kalitesine ilişkin algılarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Mann-Whitney U testi, sınıf düzeyi, okul büyüklüğü ve lise türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Öğrencilerin lise yaşam kalitesi ölçeğinde yer alan ifadelere “orta” düzeyde katıldıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları cinsiyet, okul türü ve okul büyüklüğü değişkenlerinde anlamlı farklılık göstermemektedir. Okul türü değişkeninde öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. en_US
dc.description.abstract Öz (İngilizce):The purpose of this research; determine the school life quality of the secondary school students and to reveal students' perceptions of the school life quality according to the variables of gender, class level, high school type and school size. Survey research model are used. The sample of the research is composed of 575 students studying in the schools in Battalgazi and Yeşilyurt districts of Malatya province in the spring semester of 2012-2013 academic year. The data of the study were collected by the " High School Life Quality Scale". The analysis of the data first included descriptive statistics. In order to determine whether or not there has been any meaningful difference among the students’ perceptions of school life quality according to sex variable, Mann- Whitney U test was used. Kruskal-Wallis H test has been used to determine whether there was any meaningful difference among the students’ perceptions according to grade level and school size and school type variables or not. It has been determined that the students are participating in the "moderate" level on the high school life quality scale statements. There were no significant differences in the perceptions of students' school life quality, on variables of gender, school type and school size. On school type variable, significant differences were found in the perceptions of students' school life quality. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Arkeoloji en_US
dc.title Ortaöğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi en_US
dc.title.alternative School Life Quality in Secondary School Students en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess