Özet:
Öz:Bu çalısmanın amacı, kimya ögretmen adayları ve lise ögrencilerinin Le Chatelier prensibi ile ilgili kavram yanılgılarını ve anlama düzeylerini kavramsal sorularla arastırmaktır. Bu amaçla, alan yazında Le Chatelier prensibi ile ilgili olan bir kavramsal test Türkçeye çevrilerek dilimize uyarlanmıstır. Uyarlama süreci tamamlandıktan sonra, test, 2005-2006 ögretim yılı bahar döneminde )nönü Üniversitesi Egitim Fakültesi Kimya Ögretmenligi programı besinci sınıfında ögrenim gören 36 ögretmen adayına, 32 Anadolu Lisesi ve 37 Düz Lise 2.sınıf ögrencisine konunun derste islenmesinden hemen sonra uygulanmıstır. Arastırma sonuçları, hem ögretmen adayları hem de farklı liselerdeki ögrencilerin LeChatelier prensibini anlama ve uygulamada benzer güçlüklerle karsılastıklarını göstermistir. Elde edilen arastırma sonuçlarına dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmustur.