Yazar "Çelik, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beşinci Sınıf Türkçe Dersi Sözcük Öğretimi Etkinliklerinin İncelenmesi(2023) Şahin, Tuğrul Gökmen; Çelik, MehmetBu çalışmanın amacı, 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinliklerin sözcük öğretimi açısından incelenmesidir. Bu amaçla, sözcük öğretimi etkinliklerinin temalara dağılım durumu, sözcük öğretimi etkinliklerinin söz varlığı açısından ne durumda olduğu, sözcük öğretimi etkinliklerinde kullanılan yöntem ve tekniklerin neler olduğu incelenmektedir. Aynı zamanda sözcük öğretimi etkinliklerinin 2019 Öğretim Programı’nda dört temel dil becerisine yönelik kazanımları yansıtıp yansıtmadığı incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi, durum deseni tercih edilmiştir. Verilerin analizinde doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmada verilere temalara ayrılmış olup kod ve kategoriler ile gösterilmiştir. Yapılan inceleme, 2019-2020 Eğitim Öğretim yılından itibaren 5 yıl boyunca kullanılmış olan, Anıttepe Yayınevi tarafından yayınlanan, 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan etkinliklerle sınırlandırılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen verilerin incelenmesi sonucunda, sözcük öğretimi etkinliklerinde zorunlu temalara ağırlık verilmediği, sözcük öğretimi ile ilgili temalar arası eşit bir dağılımın olmadığı, konuşma ve dinleme becerilerine yönelik etkinliklerin yeterli olmadığı, özellikle atasözlerinin daha az sıklıkta kullanıldığı görülmektedir. Çalışmada, bu konuya ilişkin ulaşılan sonuçlar ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kompozit serratus anterior flebiyle klavikulanın vaskülarize rekonstruksiyonu(2003) Bilen, Türk Bilge; Gürlek, Ali; Çelik, Mehmet; Kekili, Ersoy; Ersöz, Ayşe; Aydoğan, Hakan; Aslan, SerkanÖz: Klavikula defektlerinin rekonstrüksiyonunda, non-vaskülarize kemik grefti veya vasküler serbest kemikli flepler genelde tercih edilirler. Ateşli silahla yaralanma sonucu kliniğimize başvuran 25 yaşındaki kadın hastada yaklaşık 12 cm'lik sol klavikula defekti, 10x10 cm'lik cilt defekti ve brakial pleksus yaralanması mevcuttu. Brakial pleksus onarımı yapıldıktan sonra, yumuşak doku ve kemik defekti, pediküllü kompozit serratus anterior flebiyle rekonstrükte edildi. Böylece; serbest flep kullanımına gerek kalmadan, hızlı bir şekilde vaskülarize kemikle klavikula ve yumuşak doku rekonstrüksiyonunu gerçekleştik.Öğe Melatonin’in rat karın deri flebi modelinde (inferior epigastrik) iskemi reperfüzyon hasarına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2005) Çelik, MehmetPlastik ve Rekonstrüktif Cerrahide serbest flepler doku defektlerinin onarımı için kullanılmaktadır. Flebin l/R hasarına maruz kalıp distal veya global nekroz oluşması hala büyük bir problemdir. ROT ve nötrofiller l/R hasarında önemli bir role sahiptirler. Bu deneysel çalışmada melatoninin, farmakolojik ve fizyolojik dozlarının rat karın deri flebi modelinde l/R hasarına etkisi araştırıldı. Bunun için 0,4 ve 4 mg/kg dozlarında intraperitoneal melatonin verildi. Daha sonra ayrıca dokuda MDA, NO ve GSH düzeyleri ölçüldü. Gruplar arasındaki deri flep yaşayabilirlik oranları planimetrik yöntemle ölçüldü. Melatoninin flep yaşayabilirliğini, İ/R hasarına uğramış grup 2'ye göre istatiksel olarak anlamlı bir şekilde artırdığı gözlemlendi. MDA ve NO düzeyleri grup 2'de yüksek iken GSH enzim aktiviteleri daha düşük tespit edildi. Melatoninli gruplarda olumlu sonuçlar gözlendi. Bu bulgular, melatoninin fizyolojik ve farmakolojik dozlarının, serbest flepleri l/R hasarına karşı koruduğunu göstermektedir. Melatoninin düzeyi düşük ve serbest flep cerrahisi yapılacak hastalara, melatonin replasman tedavisi yapılması, morbidite oranını azaltabilir.Öğe Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim felsefesi yönelimlerinin incelenmesi (Malatya örneği)(İnönü Üniversitesi, 2020) Çelik, MehmetBu araştırma, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim felsefesi yönelimlerinin belirlenip değerlendirilmesine ve çeşitli değişkenlerin eğitim felsefesi yönelimlerine etkisinin ele alınıp incelenmesine dayalı, karma araştırma yöntemi kullanılan betimsel bir çalışmadır. Çalışma, Malatya İli'nin metropol ilçeleri Battalgazi ve Yeşilyurt'ta görev yapan 298 okul öncesi öğretmeni ve İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı'nda 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde öğrenim gören 381 okul öncesi öğretmen adayının katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel bölümünde öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim felsefesi yönelimlerinin belirlenmesi için veri toplama aracı olarak Yılmaz, Altınkurt ve Çokluk (2011) tarafından geliştirilen "Eğitim İnançları Ölçeği" kullanılmıştır. Toplanan veriler analiz edilerek öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim felsefesi yönelimlerinin hangi eğitim felsefesine yakın olduğu tespit edilmiştir. Tespit edilen yönelimlerin MEB Okul Öncesi Programının dayandığı eğitim felsefesi ile uyumu incelenmiş ardından çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen bulgular hakkında nitel görüşmeler yapılarak araştırma sonuçları derinleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre eğitimciler, eğitim programcıları ve araştırmacılara önerilerde bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, öğretmen, öğretmen adayı, eğitim felsefesi, felsefi yönelim, eğitim inançları.