Yazar "Çelik, Melike Seher" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Meslektaş desteğinin, öğretmenin performansı üzerindeki etkisine yönelik bir analiz(İnönü Üniversitesi, 2022) Çelik, Melike SeherBu araştırma, meslektaş desteği ile öğretmenin performansı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve seçkisiz (kolay ulaşılabilir) örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil merkez ilçelerinde bulunan 7 farklı ortaöğretim kurumunda görev yapan 10 yönetici, 84 öğretmen ve 390 öğrenci oluştırmaktadır. Araştırmanın verileri, "Performans Değerlendirme Formu" ve "Çalışma Arkadaşları Desteği Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmada, öğretmenin performansı; okul yöneticisinin, öğrencilerin ve öğretmenin kendisinin görüşleri ile belirlenirken, meslektaş desteği, sadece öğretmenlere uygulanan ölçekle öğretmen görüşleri alınarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmenler kendi performanslarını "çok iyi" değerlendirirken, okul yöneticileri ve öğrenciler "iyi" düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmenlerin kendi performansını değerlendirmelerinde, demografik özellikler açısından; cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim düzeyi ve okul türü değişkenleri açısından bir farklılık ortaya çıkmazken, branş değişkeni açısından ise matematik branşı hariç diğer branştaki öğretmenler kendilerini "çok iyi" düzeyde değerlendirmişlerdir. Yapılan analizlerde okuldaki meslektaş desteğinin "çok iyi" düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgularda erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre ve lisansüstü mezunu öğretmenlerin lisans mezunu öğretmenlere göre destek açısından daha yüksek algıya sahip olduğu bulunmuştur. Bir diğer bulguda 1-5 yıl ve 11-15 yıl kıdeme sahip olanların 6-10 yıl ve 16 yıl üzeri kıdeme sahip olanlardan daha yüksek algıya sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonunda yine meslektaş desteği ile öğretmenin performansı arasında orta düzeyde bir ilişkinin olduğu da bulunmuştur. Bu bulgulara dayalı olarak, okullarda meslektaş desteğini arttıracak uygulamalara daha fazla yer verilerek öğretmenin performansını artırmanın mümkün olabileceği önerilebilir.