Yazar "Çetin, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Erken Çocukluk Döneminde STEM Eğitimi Anlayışı(2020) Çetin, Mustafa; Demircan, ÖzlencÖz:Çocukların yaşamlarında karşılaşabilecekleri problemler ile bilimsel kavramlar arasında bağ kuran STEM eğitimi, erken çocukluk döneminden başlayarak öğrenme süreçlerine dahil olmaktadır. STEM eğitimi kavramsal öğrenmenin yanı sıra öğrencilerin aktif katılımlarının sağlandığı yaparak yaşayarak öğrenmenin ilke olarak yer verildiği bir eğitim anlayışıdır. Öyle ki STEM, öğrencilerin yaşantıları ile öğrendiklerini bütünleştirme konusunda olanaklar sunar. Erken çocukluk dönemi öğrenme ortamlarında STEM eğitiminin etkin bir biçimde yer alması adına; uygulamaların gelişimsel olarak uygun bir biçimde geliştirilmesinde; STEM eğitiminde önemli bulunan noktaların göz önünde bulundurulması, bu bağlamda planlamaların ve uygulamaların yapılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı; erken çocukluk dönemi STEM eğitimi anlayışına odaklanan, güncel bir çerçevede bilimsel, tarihsel ve çoklu bakış açıları ile STEM eğitim anlayışı uygulamalarını ele alan bir değerlendirme oluşturmaktır. İlgili alan yazının detaylı olarak incelendiği bu çalışma; STEM eğitimin yakın tarihsel gelişimi, erken çocukluk döneminde STEM eğitim anlayışı, erken çocukluk döneminde STEM eğitim anlayışı ile ilgili yönelim, eleştiri ve sorular ve son olarak öneriler başlıkları altında düzenlenmiştir. Çocuklar ev ve okul ortamlarında, bu ortamları tanımlayan politikalar ve uygulamaların yanı sıra onları şekillendiren kültürel değerlerden etkilenebilirler. Bu nedenle, merak uyandıran; inceleme, araştırma ve keşif yapılmasına izin veren; bütüncül bir anlayış yapısına sahip öğrenme ortamları ve öğrenme deneyimlerinin oluşturulmasının desteklenmesi önerilmektedir. Bu sayede toplumların ekonomik, sosyal, kişisel veya kültürel değerleri çerçevesinde, yeni dünyanın insan anlayışı ile uyumlu bireylerin yetişebileceği öngörülmektedir.Öğe Phenotype frequencies of blood group systems and alloantibodies to red blood cells in blood transfusion recipients in Kayseri (Turkey)(2017) Torun Altuner, Yasemin; Kaynar, Leylagül; Karakükcü, Çiğdem; Yay, Mehmet; Ergül, Ayşe Betül; Turanoğlu, Cem; Çetin, Mustafa; Eser, BülentAbstract:Aim: In this study, we aimed to asses the antigen and phenotype frequencies of various blood groups among recipients of erythrocyte suspensions in Kayseri. Material and Methods: The study was conducted as retrospective, cross sectional and multicenter study. In all, 48750 blood recipients old typed in terms of the ABO, Rh, MNS, Duffy, Lewis, P, Kell, Lutheran, and Kidd systems were subjected to erythrocyte phenotyping using a gel centrifugation method within the age group of 18-60 years. Results: Of the ABO blood group, A was most frequent (44%) followed by O, B, and AB (30.3%, 16.2%, and 6.5%, respectively). The frequencies of Rh antigens were 88% D-positive and 12% D-negative. Alloantibodies were detected by screening in 196 (0.4%) of 48,750 patients, and decreased in the order anti-E (62%), -C (43%), -D (42%), -C (11%), -c (11%), -e (8%), -M (7%), -Fy a (5%), -Jk a (5%), -Kp a (4%), -Le a (3%), -Jk b (2%) ,-S (2%), -Le b (1%), and -P (1%). The most frequently detected alloantibodies were anti-E (31.6%) and -K (21.9%). Conclusion: Knowledge of the phenotypic frequencies of red blood cell antigens allows the creation of banks of appropriate antigen- negative blood, thus preventing transfusion reactions in patients requiring multiple transfusions or who express alloantibodies.Öğe STEM Education in Early Childhood(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Çetin, Mustafa; Demircan, H. ÖzlenÖz Çocukların yaşamlarında karşılaşabilecekleri problemler ile bilimsel kavramlar arasında bağ kuran STEM eğitimi, erken çocukluk döneminden başlayarak öğrenme süreçlerine dahil olmaktadır. STEM eğitimi kavramsal öğrenmenin yanı sıra öğrencilerin aktif katılımlarının sağlandığı yaparak yaşayarak öğrenmenin ilke olarak yer verildiği bir eğitim anlayışıdır. Öyle ki STEM, öğrencilerin yaşantıları ile öğrendiklerini bütünleştirme konusunda olanaklar sunar. Erken çocukluk dönemi öğrenme ortamlarında STEM eğitiminin etkin bir biçimde yer alması adına; uygulamaların gelişimsel olarak uygun bir biçimde geliştirilmesinde; STEM eğitiminde önemli bulunan noktaların göz önünde bulundurulması, bu bağlamda planlamaların ve uygulamaların yapılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı; erken çocukluk dönemi STEM eğitimi anlayışına odaklanan, güncel bir çerçevede bilimsel, tarihsel ve çoklu bakış açıları ile STEM eğitim anlayışı uygulamalarını ele alan bir değerlendirme oluşturmaktır. İlgili alan yazının detaylı olarak incelendiği bu çalışma; STEM eğitimin yakın tarihsel gelişimi, erken çocukluk döneminde STEM eğitim anlayışı, erken çocukluk döneminde STEM eğitim anlayışı ile ilgili yönelim, eleştiri ve sorular ve son olarak öneriler başlıkları altında düzenlenmiştir. Çocuklar ev ve okul ortamlarında, bu ortamları tanımlayan politikalar ve uygulamaların yanı sıra onları şekillendiren kültürel değerlerden etkilenebilirler. Bu nedenle, merak uyandıran; inceleme, araştırma ve keşif yapılmasına izin veren; bütüncül bir anlayış yapısına sahip öğrenme ortamları ve öğrenme deneyimlerinin oluşturulmasının desteklenmesi önerilmektedir. Bu sayede toplumların ekonomik, sosyal, kişisel veya kültürel değerleri çerçevesinde, yeni dünyanın insan anlayışı ile uyumlu bireylerin yetişebileceği öngörülmektedir. Anahtar Kelimeler: STEM eğitimi, STEM kavramı, okul öncesi eğitimi, STEM etkinlikleri