Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çoban, Bilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010) Kafkas, M. Emin; Açak, Mahmut; Çoban, Bilal; Karademir, Tamer
    Bu çalışma, beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygı durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmaya, beden eğitimi spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 130’u kadın, 217’si erkek toplam 347 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarına, Tschannen-Moran ve Hoy tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenilirlik çalışması Çapa ve diğ. tarafından yapılmış Öz-yeterlik ölçeği ile McCormack tarafından geliştirilen, geçerlik güvenirlik çalışması Özer ve diğ. tarafından yapılan Beden Eğitimi Öğretmenleri için Mesleki Kaygı ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öz-yeterlik durumunun cinsiyet, lisanslı spor yapma ve lise türü değişkenine göre anlamlı farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca öz-yeterlik ve mesleki kaygı durumları arasında orta düzeyde korelasyon olduğu da saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Boosting Tree as a Stronger Approach in Classification: An Application of Carpal Tunnel Syndrome+
    (2012) Çoban, Bilal; Gündoğdu, Cemal; Mutlutürk, Nevzat; Yavuz, Galip; Bingöl, Şükrü
    Abstract:Bu çalışmada Beden Eğitimi öğretmenliği programı 4.smıf öğrencilerinin program dâhilinde sunulan hizmetler, bölüm ve anabilim dalına ilişkin görüşler, anabilim dalmda görev yapan öğretim elemanlarına ilişkin sunulan hizmetlerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ça-- lışmaya Fırat Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Kırık-- kale Üniversitesinde öğrenimlerini sürdüren toplam 167 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma tara-- ma modelinde olup anket yöntemi kullanılarak gerçekleşmiştir. Araştırmada, ölçme aracı olarak ha-- zırlanan anketten "Sınıf Öğretmeni Adayları Memnuniyet Anketi'inden yararlanılmıştır. Bu anket, Erdoğan ve Uşak (2005) tarafından geliştirilen"Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Memnuniyet Anketi (PSTSO)'nden uyarlanmıştır. Anketin cronbach alpha güvenirlik katsayısı 95 olarak bulunmuştur. Anket yoluyla elde edilen verilerin aritmetik ortalama, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Sonuç Olarak Beden Eğitimi Öğretmenlerinin takım üyesi olma becerileri ve arkadaşlık ilişkilerinin, yüksek (%82,6) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar 95 güven aralığında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde çift yönlü olarak değerlendirilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    RESEARCHIN THE SATISFACTION LEVEL OF THE PROSPECTIVE PYSICAL EDUCATION STUDENTS ON THE SERVICES WHICH WERE PROVIDED WITHIN THE PHYSICAL EDUCATION PROGRAM AND PROGRAM
    (2012) Gündoğdu, Cemal; Bingöl, Şükrü; Bingöl, Hülya; Çoban, Bilal; Zekioğlu, Aylin; Mutlutürk, Navzat; Yavuz, Galip
    Bu çalışmada Beden Eğitimi öğretmenliği programı 4.smıf öğrencilerinin program dâhilinde sunulan hizmetler, bölüm ve anabilim dalına ilişkin görüşler, anabilim dalmda görev yapan öğretim elemanlarına ilişkin sunulan hizmetlerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ça-- lışmaya Fırat Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Kırık-- kale Üniversitesinde öğrenimlerini sürdüren toplam 167 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma tara-- ma modelinde olup anket yöntemi kullanılarak gerçekleşmiştir. Araştırmada, ölçme aracı olarak ha-- zırlanan anketten "Sınıf Öğretmeni Adayları Memnuniyet Anketi'inden yararlanılmıştır. Bu anket, Erdoğan ve Uşak (2005) tarafından geliştirilen"Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Memnuniyet Anketi (PSTSO)'nden uyarlanmıştır. Anketin cronbach alpha güvenirlik katsayısı 95 olarak bulunmuştur. Anket yoluyla elde edilen verilerin aritmetik ortalama, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Sonuç Olarak Beden Eğitimi Öğretmenlerinin takım üyesi olma becerileri ve arkadaşlık ilişkilerinin, yüksek (%82,6) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar 95 güven aralığında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde çift yönlü olarak değerlendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Spor sponsorluğunda sektörel yaklaşımlar
    (SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 2009) Karademir, Tamer; Devecioğlu, Sebahattin; Çoban, Bilal; Açak, Mahmut; Kafkas, M. Emin
    Öz: Sponsorluk bir olay ya da faaliyet için direk bir kuruluş yerine bir organizasyon tarafından bir olaya ya da faaliyete yönlendirilen kaynakların karşılanmasıdır. Sponsorluk aracılığı ile sporu kullanan şirket, markalar, dolaylı olarak reklam çalışmalarını gerçekleştirmektedirler. Sosyal anlamdaki spor pazarlaması için firmaların sporu kullanmak üzere sponsorluk yatırımında bulunmadığı görülür. Ancak bu alan için üretilecek toplumsal sosyal sorumluluk projeleri kurumların pazarlama hedefleri için çok etkin bir sahadır. Spor sponsorluğu büyük kitlelere hitap edebilmesi nedeniyle, özellikle ürünlerini ve hizmetlerini kısa zamanda bu kitlelere tanıtmak isteyen firmalarca yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı; Türkiye de spor sponsorluğunda sektörel yaklaşımları tespit etmektir Araştırmada; Veri toplama aracı olarak “anket yöntemi” kullanılmıştır. Anket 2007- 2008 yılında kendi illerinde kurumlar vergi sıralamasında ilk 100 e giren işletmeler arasından “tesadüfî örneklem” yolu ile seçilmiş toplam 109 işletmede gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; Spor sponsorluğuna “tekstil sektörü” nün ilgi gösterdiği, “otomotiv ve sağlık” sektörünün, sporda sponsorluğun “sosyal bir sorumluluk olduğu”nu “gıda ve akaryakıt” sektörlerinin “ürünlerini tanıtımları” ile ilgili olarak, spor sponsorluğuna katılım sağladıkları, sponsor olarak “hedef kitlelerine ulaşım” sağlamada “gıda ve otomotiv” sektörlerinin ön plana çıktığı görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sport fan motivation questionnaire: A study of validity and reliability
    (Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012) Kafkas, Muhammed Emin; Çoban, Bilal; Şahin, Armağan Kafkas
    Öz: Bu araştırmanın amacı, Yousof Al-Thibiti (2004) tarafından geliştirilen Taraftar Motivasyon Ölçeği’nin Türkçeye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, İnönü Üniversitesinde eğitim fakültesine bağlı farklı bölümlerde okuyan 17-31 yaş arasında olan 494’ü (%54.0) kadın ve 421’i (%46.0) erkek toplam 915 öğrenci oluşturmaktadır. Öncelikle ölçeğin dilsel eşdeğerliği incelenmiş ve dilsel eşdeğerliğe sahip olduğu görüldükten sonra geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayıları. 70 ile .78, test-tekrar test güvenirlik katsayıları ise .79 ile .89 arasında bulunmuştur. Aynı zamanda ölçeğin açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizleri de yapılmış ve verilerin uygunluğu saptanmıştır. Bu sonuçlara göre ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversitelerde öğrenim gören taekwondo milli takım sporcularının maç öncesi kaygı düzeylerinin belirlenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2012) Bingöl, Hülya; Çoban, Bilal; Bingöl, Şükrü; Gündoğdu, Cemal
    Öz: Bu araştırma üniversitelerde öğrenim gören taekwondo milli takım sporcularının maç öncesi kaygı düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu Ordu ilinde yapılan üniversiteler arası Türkiye şampiyonasına katılan 50 milli taekwondocu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Spielberger'in Durumluluk Kaygı ölçeği kullanılmıştır. Türkçeye çevrilmesi, güvenirlik ve geçerlik çalışmaları Öner ve Le Compte (1983) tarafından yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ikili karşılaştırmalar için Kruskal Wallis H testi ve çoklu karşılaştırmalar için Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmamızın sonucunda öğrencilerin cinsiyetleri, yaşları üniversiteleri ve spor yapma yaşlarına göre maç öncesi kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç olarak, üniversite öğrencisi milli taekwondocuların kaygı düzeylerinin cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri üniversite ve spor deneyiminden etkilenmediği söylenebilir Başlık (İngilizce): Determine the Anxiety Level of National Team Taekwondo Athletes before Matches Who Studied at Universities Öz (İngilizce): This survey is held to determine the before match anxiety level of undergraduate national taekwondo players and analyse according to some variables. Research staff is consisted of 50 national taekwondo players who joined intercollegiate Turkey championship which is held in the city Ordu. As the means of data collection Spielberger’s Situational anxiety scale is used. Translation the research into Turkish, reliability and validity measurements are done by Öner and Le Compte (1983). On obtained data for dual comparison Kruskal Wallis H test is used and for multiple comparisons Mann Whitney-u test is used. At the end of the survey no meaningful correlation between students’ gender, age, university, sport experience age and before match anxiety level was found (p>0,05). As a result, university students’ anxiety level from national taekwondo team may be affected by sexes, ages, university, and sport experience
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Views of the academic personnel working in institutions giving sports training in higher education about electronic trade
    (Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012) Yücel, Ali Serdar; Karakaya, Yunus Emre; Çoban, Bilal; Gündoğdu, Cemal; Karataş, Özgür
    Abstract: Bu araştırmada, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan akademik personelin elektronik ticaret hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan 214 akademik personel oluşturmaktadır. Katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla Sevindik (16) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış “E-Ticaret Kullanıcı Görüş Formu” kullanılmıştır. Anketlerin değerlendirilmesinde SPSS 11.5 paket programı kullanılmış, t-testi, Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis Testi ve LSD testi analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan akademik personelin % 86’sının elektronik ticaretin önemli bir ticaret olduğunu, % 81.3’ünün elektronik bankacılık sistemi kullandıkları ve % 59.9’unun ise elektronik ticaretin geleneksel ticaret anlayışını yok ettiği şeklinde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca katılımcıların cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine göre elektronik ticarete yönelik genel görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim