Yazar "Çolakoğlu, Özgür Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Empati düzeyi belirleme ölçeği (EDBÖ) uyarlama çalışması(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2015) Kaya, Barış; Çolakoğlu, Özgür MuratThis is an adaptation study that explicates the usage of 3 factor Empathy Quotient EQ which was developed by Lawrence, Shaw, Baker, Baron-Cohen and David (2004) on social studies pre-service teachers. The original scale consists of 60 items 20 of which are filler and 3 factors. Within this two phase adaptation study, validity and reliability analyses were conducted with 149 students in the first phase and 297 students in the second phase. Exploratory Factor Analyses and Confirmatory Factor Analyses were carried out for the validity analyses. On the other hand, Internal Consistency Coefficient was calculated for reliability analyses. Following the completion of Exploratory Factor Analyses for construct validity, it was determined that the scale consists of 13 items. However, in the second phase, the factor structures which were realized for empathy ranks were analyzed with Confirmatory Factor Analyses. According to the results, the hypothesized model has substantially good fit indices. Also these results overlap with the original form of the original scale. Determined scales are named; Social Skills, Emotional Reactivity and Cognitive Empathy. Reliability level of the adapted scale was calculated through different sample groups in both phases. In the first phase, reliability coefficients for entire scale and three subscales are ( .78, .64, .71, .74) and in the second phase are ( .86, .61, .75, .74). Consequently, even so the results which were obtained through the validity and reliability analyses of the adapted scale seem acceptable, the fact which should be taken into consideration is all of these analyses were carried out just for the Social Studies Pre-service teachers. With this perspective, it is recommended that new CFA should be conducted for the pre-service teachers of different departments of the faculty of education.Öğe Evaluating teachers’ pedagogical discontentment toward science teaching(2012) Adıgözel, Serçin; Çolakoğlu, Özgür MuratAbstract:Öğretmenler pedagojik hoşnutsuzluklarının farkında olurlarsa, kendilerini değişim ve gelişime daha iyi hazırlarlar. Dolayısıyla bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk düzeylerini çeşitli değişkenler açısından değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli kullanılarak, Zonguldak ili Alaplı ilçesindeki 6, Ereğli ilçesindeki 6 devlet okulunda görev yapan toplam 104 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler için Southerland, Sowell, Kahveci, Granger ve Geade (2006) tarafından geliştirilen fen bilgisi öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluklarının “biraz hoşnutsuzluk” düzeyinde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin pedagojik hoşnutsuzlukları ile cinsiyetleri, meslekî kıdemleri, çalıştıkları okulların bağlı bulunduğu yerleşim yerinin türü ve mezun oldukları okul türü arasında anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Buna ek olarak, öğretmenlerin pedagojik hoşnutsuzlukları ile okuttukları sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Veri Toplayıcı Farklılığının Likert Ölçeklerden Elde Edilen Puanların Geçerlik ve Güvenirlik Niteliklerine Yansıması(Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2014) Köksal, Mustafa Serdar; Ertekin, Pelin; Çolakoğlu, Özgür MuratÖz:Bu araştırmanın amacı veri toplayıcı farklılığının duyuşsal özelliklere ilişkin (fen öğrenmeye ilişkin motivasyon ve fene karşı tutum) Likert ölçeklerden elde edilen puanların geçerlik ve güvenirlik niteliklerine yansımasını incelemektir. Araştırmada veri toplama ile ilgili eğitim almış 4 araştırmacı ve eğitim almayan 7 fen bilimleri öğretmeni, 391 kişilik 9. sınıf öğrencisinden (I. Grup = 200, II. Grup = 191) oluşan bir gruptan veri toplamışlardır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği" ve "Fen Bilgisi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Veri toplama uygulamaları 4 aşamada yürütülmüştür; araştırmacılarca yapılan 4 hafta aralıkla 2 uygulama ve öğretmenlerce yapılan 4 hafta aralıkla 2 uygulama. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizi, Cronbach alfa güvenirlik analizi, ölçüt geçerliliği için Pearson korelasyon testi, uygulamalar arasındaki ortalama farkı testi için t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak motivasyonun ve tutum düzeylerinin yüksek olduğu, ama farklı uygulayıcılardan elde edilen faktör yapılarının her iki ölçek için farklılaştığı, güvenirlik değerlerinde de farklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen skorlar arasındaki ölçüt geçerliliği her uygulama için sağlanmıştır. Uygulamalar arasındaki farklılık testi sonucu öğretmenlerce yapılan motivasyon ölçeğinin iki uygulaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir