Yazar "Ögenler, Oya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anatomi anıları(2012) Kara, Alev; Ögenler, Oya; Elvan, ÖzlemÖz:Anatomi dersi, tıp öğrencilerinin insan vücudu ve organlarıyla, özellikle de ölüm olgusu ile ilk defa ve direkt olarak karşılaştıkları bir derstir. Bu nedenle doktor adaylarına tıp fakültesinde eğitim gördüklerini hissettiren bir derstir. Ayrıca, doktor adayları bu derste anatomiyi zorlaştırdığı söylenen “Latince” gibi zor bir yabancı dil ile genellikle ilk kez karşılaşmaktadırlar. Bir zil sesi ile masadan masaya koşup soruları cevaplamak da anatomi sınavlarının farklı bir yönüdür. Öğrenciyken zor gelen, fakat daha sonra acı-tatlı birçok anı bırakan, unutulmaz heyecanlar yaşatan, her tıp öğrencisinde özel bir yeri olan bir derstir anatomi. Bu çalışma, şu anda mesleğini icra eden hekimlerin ve akademisyenlerin anılarından bazılarını sunmak ve okurların geçmişte kalmış olan anatomi derslerine ait anılarını canlandırmak için hazırlandı. Bu yazıyı okumanın, okurları öğrencilik günlerine götürüp, anatomi derslerini ve sınavlarını hatırlatarak tatlı bir tebessüm oluşturması umulmaktadırÖğe Klinik Eğitimin Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Empati Düzeyine Etkisi(İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2011) Kadıoğlu, Selim; Ögenler, Oya; Kadıoğlu, Funda; Okuyaz, SeldaBu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinde, hasta-hekim ilişkisinin temel öğelerinden biri olan empati becerisini, standart bir empati beceri ölçeği kullanarak, belirlemek ve klinik eğitimin bu beceriyi dolaylı olarak ne şekilde ve ne ölçüde etkilediğini saptamaktır. Yöntem: Araştırmamız Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi dördüncü sınıfındaki 48 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Üstün Dökmen tarafından geliştirilen Empati Beceri Ölçeği (EBÖ) B formu kullanılmıştır. Ölçek klinikte eğitim alınmaya başlanan dördüncü sınıfın dönem başında ve sonunda uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında frekans ve ortalama üzerinden değerlendirilmiş, grup karşılaştırmalarında ki kare ve student t testi kullanılmıştır. Sonuçlar: Katılımcıların dönem başındaki EBÖ puan ortalaması (138.83) ile dönem sonundaki (138.38) arasında istatistik olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır (p>.05). Ölçeği oluşturan problemler arası karşılaştırma yapıldığında dönem başında ve sonunda puan ortalaması sıralamasında değişiklik olduğu görülmektedir. Tartışma: Katılımcıların EBÖ puan ortalamaları, literatürde yer alan çalışan hekimlerin ortalamalarına yakın olduğu saptanmış ve aldıkları klinik eğitimin EBÖ ortalaması üzerinde bir etkisinin bulunmadığı çıkarımı yapılmıştır.