Yazar "Özcan, Alper Tunga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzikal kazanımlar açısından çoksesli aranje tekniklerinin keman eğitimine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2013) Özcan, Alper TungaBu araştırma; çok sesli aranje tekniklerinin, keman eğitiminde, müzikal kazanımlar açısından etkilerinin belirlenmesini hedeflemektedir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu üyelerini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarlarında keman eğitimi almakta olan on sekiz öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada; öntest-sontest deney kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Deney grubunda (n=9) çoksesli aranje teknikleri ile keman eğitimi, kontrol grubunda ise (n=9) eşliksiz (geleneksel) keman eğitimi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Zdzinski ve Barnes (2002) Yaylı Çalgılar Performans Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; çoksesli aranje teknikleriyle keman eğitimi alan öğrencilerin, eşliksiz eğitim alan öğrencilere oranla, müzikal kazanımlara ulaşmada daha etkili olduğu yönündedir.