Yazar "Özcan, Cemil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kişi başına düşen milli gelirin sağlık düzeyini gösteren genel bir kriter olup olmayacağının istatiksel açıdan değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 1994) Özcan, CemilBu çalışmada, ülkelerin kişi başına düşen milli gelirlerinin tek başına sağlık düzeyini gösteren genel bir kriter olup olmayacağını belirlemek için bazı ülkeler "temel bileşenler yöntemi ” ile incelenmiştir. 72 ülkeye ait 15 değişken analiz edilerek ülkeler; (A) kişi başına düşen milli gelire. (B) tüm değişkenler dikkate alınarak ilk 5 özvektöre ve (C) sadece sağlık değişkenleri dikkate alınarak ilk 4 özvektöre göre gelişmiş, gelişmekte olan ve az gelişmiş olarak sıralanmıştır. Rank korelasyon katsayısı (A) ile (li) arasında r 0,89 ve (A) ile (C') arasında r= 0.84 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak sağlık göstergelerinin elde edilme olanağının sınırlı olduğu durumlarda, ülkelerin kişi başına diişen milli gelir düzeylerine bakılarak sağlık düzeyleri konusunda genel bir kanıya varılabileceği söylenebilir.Öğe Üniversite hastanelerinin yönetim yapısının incelenmesi ve yeni bir model önerisi(İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 1995) Özcan, CemilÜlkemizde özel hastanelerin kuruluş ve çalışmalarını düzenleyen bir yasa (Hususi Hastaneler Kanunu) ve bu yasaya dayanılarak çıkarılan bir tüzük bulunmasına karşın. Devletin resmi hastanelerinin yapılanması için özel bir yasa ya da tüzük bulunmamaktadır. Sağlık Bakanlığı kendisine bağlı hastanelerin çalışmasını düzenlemek ve mevzuat boşluğunu doldurmak amacıyla hukuki dayanağı olmayan bir yönetmelik çıkarmıştır (Yataklı Tedavi Kurumlan İşletme Yönetmeliği). Üniversite hastanelerinin yapılanması konusunda 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda bir düzenleme bulunmamakta bu nedenle bazı üniversiteler, hastane yönetimini düzenlemek ve yasal boşluğu doldurmak amacıyla bu konuda yönetmelik çıkarma yetkisi veren bir yasa maddesi bulunmamasına karşın yönetmelik çıkararak düzensizliği giderme çabası içinde olmuşlar, büyük bir kısmı ise konuyla hiç ilgilenmemiş ve Sağlık Bakanlığının ‘Yataklı Tedavi Kurumlan İşletme Yönetmeliği ’ni hukuki dayanağı olmamasına karşın aynen uygulamışlardır. Her iki durumda da uygulama üniversitenin idari yapılanması ile çelişki yaratmaktadır. Bu çalışmada, üniversite hastanelerinin teşkilat ve yönetim yapıları tartışılmış, üniversite yapısı ile uyumlu ve sağlık hizmeti üretme yanında eğitim fonksiyonlarını yerine getirecek yeni bir model önerisi çalışmanın son bölümünü oluşturmuştur.