Yazar "Özcan, Ecesu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison Of Outdoor and Indoor Playground Qualifications of State and Private Kindergartens: Case of Malatya Province(2022) Güllü, Mehmet; Özcan, EcesuIn this study, it is aimed to contribute to the determination of the most appropriate spatial dimensions by comparing the dimensions of the indoor and outdoor playgrounds in private kindergartens and public kindergartens in Malatya. In this study, document analysis method was used. When the research findings are examined, it is seen that although there are not specifically multi-purpose halls in public schools other than classrooms, the playgrounds of public kindergartens have large areas where students can engage in activities comfortably compared to private institutions. Again, it has been found that public kindergartens have larger areas in indoor playgrounds compared to private kindergartens regarding quotas, in terms of quota based area measurements.In future research, applying motor skill tests to children studying in public kindergartens and private kindergartens, which have two different service standards, will provide detailed and targeted answers about field competencies from the results achieved.Öğe Laban hareket teorisinin 6 yaş grubu çocuklarda temel hareket farkındalıklarına ve motor gelişime etkisi(İnönü Üniversitesi, 2024) Özcan, Ecesu; Güllü, MehmetAmaç: Bu çalışmanın amacı Laban'ın hareket teorisini kapsayan bir ölçme aracı geliştirmek ve Laban'ın hareket teorisinin 6 yaş grubu çocuklarda temel hareket farkındalıklarına ve motor gelişime etkisini incelemektir. Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada Laban'ın hareket teorisini kapsayan ölçme aracı geliştirilmiş ikinci aşamada Laban'ın hareket teorisi kapsamıyla oluşturulmuş olan hareket eğitimi programının 6 yaş grubu çocuklarda temel hareket farkındalıklarına ve motor gelişime etkisini incelenmiştir. Materyal ve Metot: Araştırma yöntemi olarak ön-test ve son-testli yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırma grubuna kontrol grubunda Tunceli ilinde Atatürk Anaokulunda 32 öğrenci, deney grubunda ise yine Tunceli ilinde Anafatma anaokulunda okuyan 32 öğrenci dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak "Laban Hareket Farkındalıkları Gözlem Formu" ve "Kaba Motor Beceri Testi TGMD-III'' kullanılmıştır. Veri Çözümleme tekniği olarak ön-test ve son-test puanları karşılaştırmak için bağımlı gruplar T-Testi, bağımsız gruplar T-Testi ve deney grubunun TGMD-III ile temel hareket farkındalığı gözlem formu son testleri arasındaki incelemek için Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Deney ve kontrol grubunun TGMD-III son test sonucu karşılaştırmasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu görülmektedir (p<0.001). Deney ve kontrol grubunun temel hareket farkındalığı gözlem formu son test sonuçlarının karşılaştırmasında anlamlı düzeyde farklılık görülmektedir (p<0.001). Deney grubuna uygulanan temel hareket farkındalığı gözlem formu ve TGMD-III son test sonuçları, lokomotor beceri (p<0.01) ile nesne kontrol becerilerde (p<0.01) pozitif yönlü bir korelasyon göstermiştir. Sonuç: Sonuç olarak, geliştirilen ölçme aracının 6 (altı) yaş grubu çocukların hareket farkındalıklarını ölçen, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiş olup, 26 haftalık etkinlik sonucunda bu yaş grubundaki çocukların temel hareket farkındalıkları ve motor gelişimlerinde önemli ilerlemeler kaydedilmiştir. Anahtar Kelimeler: motor gelişim, hareket eğitimi, laban hareket teorisi, okul öncesi çocuklar, beden eğitimi