Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özcan, Emine" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaöğretim 11. sınıf İngilizce dersi öğretim programının Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı'na göre değerlendirilmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Özcan, Emine; Akdağ, Mustafa
    Bu araştırmanın amacı İngilizce dersi öğretim programının Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı'na (ADOÇEP) göre değerlendirilmesidir. Programın değerlendirilmesinde Provus Farklar Yaklaşımı Modeli (PFYM) kullanılmıştır. Bu araştırma karma araştırma yönteminin eş zamanlı çeşitleme desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda nedensel karşılaştırma, nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda, Yabancı Dil Becerileri Yeterlilik Algı Ölçeği'ni uygulamak üzere 528 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın nitel boyutunun görüşme katılımcıları 14 öğretmenden, gözlem katılımcıları üç öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Avrupa Dil Eğitimi Kalite Denetim Konseyi tarafından tavsiye edilen betimleyiciler dizisi (B1+/B2) doğrultusunda hazırlanan Yabancı Dil Becerileri Yeterlilik Algı Ölçeği yanı sıra araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu, gözlem formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada nicel verilerin analizinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonunda kız öğrencilerin yabancı dil yeterlilik algılarının erkek öğrencilerin yabancı dil yeterlilik algılarından daha yüksek olduğu, okul başarı düzeyi orta ve zayıf olan öğrencilerin yabancı dil becerileri yeterlilik algılarının başarı düzeyi yüksek olan öğrencilerin algılarından daha yüksek olduğu, alanı sayısal ve eşit ağırlık olan öğrencilerin yabancı dil becerileri yeterlilik algılarının alanı dil olan öğrencilerin yabancı dil becerileri yeterlilik algılarından daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 11. sınıf İngilizce dersi öğretim programı odaklandığı dil becerisi açısından farklılık gösterdiği, çerçeve programın temel prensiplerini esnek bir biçimde benimsediğini, İDÖP-11'in kazanımlar, içerik ve ölçme-değerlendirme süreçleri açısından ADOÇEP ile uyumlu olduğu ve içerik açısından ADOÇEP ile karşılaştırıldığında B1+/B2 düzeyindeki 23 betimleyiciden 18 (%78) betimleyicinin karşılığının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler; kazanımlarının iyi olduğunu, içeriğin güncel olduğunu, uygun şartlarda uygulanabilir olduğunu, 11. sınıf ders içeriğinin yoğun olduğunu, içeriğin öğrenci ihtiyaçlarını karşılamadığını, materyal eksikliği olduğunu, haftalık ders saatlerinin yetersiz olduğunu, ders kitabının zayıf yönleri olduğunu, öğrencilere dört becerinin bütünleşik şekilde kazandırılamadığını, öğrencilerin hazırbulunuşluğunun yetersiz olduğunu, bazı yetkinlikleri kazandırdığını belirtmişlerdir. Gözlem bulguları incelendiğinde; öğrenme-öğretme ortamında, öğrencilerin sınıfta sürekli olarak İngilizce konuşma becerilerinde yetersizlik gösterdikleri, öğretmenlerin öğrenme sürecinde öğrencileri sorumluluk sahibi yapmaya yönelik etkinliklere düşük düzeyde yer verdikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin bireysel çalışma ve ikili çalışma gibi farklı etkinlik türlerini yeterli düzeyde uyguladığı ancak sınıfta sürekli olarak İngilizce konuşarak öğrencilere rol model olmada yetersiz kaldıkları tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara dayalı olarak, program içeriğinin sadeleştirilmesi, öğrenci düzeyine uygun hale getirilmesi, materyal eksiğinin giderilmesi, dört becerinin bütünsel geliştirilmesi, haftalık ders saatlerinin arttırılması ve öğretmenlerin program okuryazarlığının arttırılması için hizmet içi eğitimler düzenlenmesi önerilerinde bulunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim