Yazar "Özdemir, Ayşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir okul bahçesinin değişimi: Bartın Akpınar İlköğretim Okulu peyzaj projesi(İnönü Üniversitesi, 2011) Özdemir, AyşeÇocuk ve onun sağlıklı gelişimi için okul ve okul bahçesi birer mekan ve araçtır. Çocuklar günlük yaşamlarının büyük bir zaman dilimini okulda geçirmektedirler. Bu süreçte ders aralarında (teneffüslerde) vakit geçirdikleri okul bahçesi, sadece öğrenme alanı olmayıp aynı zamanda yaşama alanı, yani hareket, oyun, dinlenme, sosyal öğrenme (iletişim köşeleri, buluşma noktaları) ve doğayı keşfetme mekanı olmalıdır. Buradan hareketle, Bartın Akpınar İlköğretim Okulu bahçesinin değişim ve dönüşüm sürecine geçilmiştir. Bu çerçevede, okul bahçesinin mevcut durum tespiti, öğrencilere yönelik anket çalışması ile Akpınar İlköğretim Okulu müdürü, ilgili öğretmenler, okul aile birliği ve velilerine yönelik bir bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Eğitim gören öğrenci sayısı, çocukların yaşı, istekleri ve gereksinimleri dikkate alınarak değerlendirmelere başlanmıştır. Değerlendirmeler doğrultusunda Bartın Akpınar İlköğretim Okuluna özgü okul bahçesine yönelik ekolojik ve pedagojik yaklaşım ile eğitimin destekleyicisi olan teneffüs aktivitelerine yönelik alan kullanımı ve mekansal önerileri içeren peyzaj tasarım projesi hazırlanmıştır.Öğe Yaşlıların doğa/bahçe algıları üzerine bir araştırma: Denizli örneği(İnönü Üniversitesi, 2015) Özdemir, Ayşe; Kıray Vural, BilginSon zamanlarda doğa ve bahçe kavramları yaşam kalitesi kavramı ile eşdeğerde görülmektedir. İnsanın doğa ile iç içe olmasının yaşam kalitesini ve refahını olumlu yönde etkilediği birçok çalışma ile tespit edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, endüstrinin ve teknolojinin arttığı günümüzde geçmişte doğayı yaşama şansına sahip olan insanların doğa/bahçe algı ve anlayışlarının ne olduğunu tespit etmektir. Bu doğrultuda çalışma Eylül-Ekim 2014 tarihleri arasında Denizli’de örneklemi 164’ü kırsalda, 137’si kentte yaşayan toplamda 301 olmak üzere 65 yaş ve üzeri bireylerle yüz yüze anket çalışması ile tamamlanmıştır. Yaşlıların %93.7’si doğanın psikolojik olarak olumlu etki yarattığını ifade etmişlerdir. Doğanın/bahçenin; yaşam sevincini arttırdığını (%79.9’u kır, %77.4’ü kent), beden fonksiyonlarını koruyup güçlendirdiğini (%71.3’ü kır, %63.5’i kent), dinlenme ve rahatlama (%95.7’si kır, %95.7’si kent) sağladığını belirtmişlerdir. Yaşlıların %79.1’i doğada/bahçede vakit geçirdikten sonra kendilerini iyi hissetmektedirler. Bu sonuçlar doğrultusunda; yaşlıların bulundukları bölge, sosyo-demografik ve sosyokültürel özellikleri farklı olmasına karşın doğal ortamı tercih ettikleri ve doğanın insan üzerine olumlu yönde etkisinin olduğu düşüncesine sahip oldukları görülmektedir. Bu bilgi günümüzde sağlıklı ve aktif yaşlanmaya katkı sağlayacak farklı aktivitelerin gerçekleştirilecek doğal ortamlarının korunması veya yeniden oluşturulması gereğine işaret etmektedir.