Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özdemir, Emre" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitim III. kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin öğretmen görüşü açısından değerlendirilmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Özdemir, Emre
    Bireysel özellikleri açısından akranlarına kıyasla farklılıklar gösteren bireyler için düzenlenen eğitim uygulamalarına "özel eğitim" adı verilmektedir. Bu eğitim faaliyetleri, özel eğitim okullarında gerçekleşmektedir. Bu kapsamda, özel eğitim programlarında çeşitli dersler yer almaktadır. Bu derslerden biri de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersidir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacını, özel eğitim uygulama okulu üçüncü kademesinde yer alan DKAB dersinin öğretmen görüşü açısından değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Bu araştırmada, özel eğitim uygulama okullarının üçüncü kademesindeki DKAB dersine dair birçok içerik, katılımcıların görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu içerikler; öğretim programı, ders kitabı, eğitim ortamı, öğrenci tutumu ve öğretmen yeterliliğidir. Bu içerikler, ders öğretmenleri tarafından değerlendirilmiştir. Bu bağlamda yapılan bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmanın deseni durum çalışmasıdır. Çalışma grubuna aşırı veya aykırı durum örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır. Bu bağlamda çeşitli illerin özel eğitim uygulama okullarında görev yapan 10 DKAB öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, yüz yüze ve telefonla yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda; ders kitabında yer alan içeriklerin öğrenci seviyesine uygun olmadığı, öğretmenlerin özel eğitim alanı ile ilgili gerekli yeterliliğe sahip olmadığı, eğitim ortamının din eğitiminde verimliliği etkilediği, DKAB öğretmenlerinin ders işlerken birden fazla yöntem kullandığı görülmüştür. Aynı zamanda ders kitabında yer alan içeriklerin, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamadığı, öğrencilerin derse yönelik tutumunun DKAB öğretmenine bağlı olduğu, katılımcıların öğretim programında yer alan soyut içerikli konuları aktarırken zorlandığı da çalışmanın sonuçlarında görülmüştür. Anahtar kelimeler: Özel eğitim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Engelli, Öğretim programı

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim