Yazar "Özdemir, Ferhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ACE öğretim döngüsü kullanımının 7. sınıf öğrencilerin çokgenler alt öğrenme alanındaki bilgi oluşturma süreçlerine etkisinin APOS Teorisi çerçevesinde incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2023) Özdemir, FerhatBu araştırma, ortaokul 7. sınıf çokgenler alt öğrenme alanında ACE döngüsüne dayalı öğrenme sürecinin, öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilenlerin kalıcılığına, geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisini belirlemek, bu sürece yönelik öğrenci görüşlerini değerlendirmek ve ilgili alt öğrenme alanında bilgi oluşturma süreçlerini APOS teorisine göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda karma yöntem araştırmalarından açıklayıcı ardışık desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde bulunan bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 22'si deney, 24'ü kontrol grubunda yer alan toplam 46 öğrenci oluşturmaktadır. 4 haftalık uygulama sürecinde dersler deney grubunda ACE öğrenme döngüsüne dayalı olarak yürütülürken kontrol grubunda herhangi bir müdahale yapılmamış derslere mevcut müfredatın gerektirdiği şekilde devam edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yordama testi, Çokgenler Başarı Testi, Geometriye yönelik öz-yeterlik ölçeği, odak grup görüşme formu ve klinik mülakat kullanılmıştır. Ayrıca mülakatlarda katılımcılardan elde edilen çalışma kâğıtlarından yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde bağımsız ve bağımlı örneklem t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılırken, nitel verilerin analizinde ise içerik analiz ile betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin çokgenler alt öğrenme alanında soyutlama düzeylerinin ACE öğrenme döngüsüne göre şekillenen öğretimin gerçekleştiği grupta diğer gruba nazaran daha iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Benzer şekilde ilgili öğrenme alanında akademik başarı, kalıcı öğrenme ve geometriye yönelik öz-yeterlik inancı üzerinde ACE öğrenme döngüsüne göre şekillenen öğretimin daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca odak grup görüşmelerinde öğrencilerin ACE öğrenme döngüsüne yönelik olumlu görüşe sahip oldukları, öz-güvenlerinin ve derse olan ilgilerinin artığına dair görüş bildirdikleri görülmüştür. Son olarak elde edilen sonuçlara göre bu konuda çalışmak isteyen araştırmacılara ve uygulayıcılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması(2020) Özdemir, Ferhat; Aslaner, Recep; Açıkgül, KübraAmaç: Bu araştırmada Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ)’nün öğrencilerin matematik tutumuna etkisinin incelendiği deneysel çalışmalarda ulaşılan sonuçların meta-analiz yöntemi kullanılarak sentezlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada “Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi” veri tabanında yer alan yüksek lisans (YL) ve doktora (DR) tezlerinden araştırmada belirlenen kriterlere uygun 30 deneysel çalışma meta-analize yöntemiyle birleştirilmiştir. Bulgular: BDMÖ’nün matematik tutumu üzerindeki genel etki büyüklüğü değeri rastgele etkiler modeline göre Hedges's g= .539 olarak hesaplanmıştır. BDMÖ’nün matematik tutumu üzerindeki etkisinin; yayın yılı aralığı, uygulama süresi, örneklem büyüklüğü, sınıf düzeyi ve yayın türü değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sonuçlar ve Öneriler: Araştırmanın sonucunda hesaplanan genel etki büyüklüğü değeri, Thalheimer ve Cook (2002) tarafından yapılan sınıflandırmaya göre BDMÖ’nün matematik tutumu üzerinde orta düzeyde etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu sonuç dikkate alınarak, araştırmacılar tarafından BDMÖ’nün öğrencilerin matematik tutumu üzerindeki etkisi; okul türü, öğrenme alanı, cinsiyet, yapıldığı bölge, uygulamayı yapan kişi, kullanılan bilgisayar programı gibi moderatörler açısından da incelenebilir.