Yazar "Özdemir, Hanifi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler(İnönü Üniversitesi, 2010) Özdemir, HanifiBu çalışma, ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sosyo-kültürel özelliklerini belirleyerek, bu sosyo-kültürel faktörlerin matematik dersindeki başarı durumlarına etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada konuyla ilgili kaynaklar taranarak matematik öğretiminin önemi, matematik dersi öğretim programları ve eğitim ile sosyo-kültürel yapı arasındaki ilişki hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın evreni Malatya il merkezindeki devlet ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan sekizinci sınıf öğrencileridir. Evreni temsil edecek örneklem seçiminde ?tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme alınan okulların ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen öğrenci kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 13.00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenerek uygun istatistiksel teknikler kullanılmış ve veriler analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, anne ve babanın eğitim düzeyinin, anne ve babanın mesleğinin, ailenin aylık gelir düzeyinin, ailedeki toplam kişi sayısının, öğrencilerin gitmek istedikleri lise türünün, öğrencilerin mezun olmak istedikleri öğretim kademesinin, öğrencilerin günlük televizyon izleme sürelerinin, öğrencilerin kitap okuma sıklığının, öğrencilerin dershaneye gidip gitmemelerinin, çalışma ortamlarının ve öğrencilerin gelecekte çalışmak istedikleri alanların matematik dersindeki başarı durumlarında etkili olduğu görülmüştür. Buna rağmen, ebeveynlerin sağ olup olmaması, öğrencilerin öğrenim gören kardeş sayısı, öğrencilerin boş zaman etkinlikleri, öğrencilerin bir işte çalışma durumları, bilgisayar kullanım amaçları, ailenin öğrencinin matematik dersine çalışmada yardım etmesi, velilerin öğretmenler ile görüşme sıklığı matematik dersindeki başarı durumunda etkili faktörler olmadığı görülmüştür.