Yazar "Özokçu, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğrenme Güçlüğü ile ilgili Türkiye’de Deneysel Olarak Yapılmış Tezlerin İncelenmesi(2019) Arı, Adnan; Yıkmış, Ahmet; Özokçu, OsmanÖz: Öğrenme güçlüğü ile ilgili Türkiye’de deneysel olarak yapılmış olan tezlerinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada, nitel araştırma yaklaşımlarından betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Yüksek Öğretim Kurumunun (YÖK) ulusal tez merkezi veri tabanı kullanılarak yapılan tarama sonucunda, deneysel olarak yapılmış sekiz çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmalar, katılımcıların özellikleri, bağımlı ve bağımsız değişkenler, araştırma modelleri ve ortam değişkenleri bağlamında incelenmiştir. İnceleme sonucunda, çalışmalardaki katılımcıların daha çok 5-16 yaş aralığında oldukları, yedi çalışmanın öğrenme güçlüğü olan bireylerle yapıldığı; uygulamaların en çok rehabilitasyon merkezlerinde gerçekleştiği, kontrol gruplu deneysel ve tek denekli araştırmaların araştırma deseni olarak kullanıldığı, tekrarlanan bağımlı ve bağımsız değişkenlerin kullanılmadığı ile ilgili bulgulara ulaşılmıştır.Öğe OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUĞUM VAR: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI(2021) Canpolat, Murat; Özokçu, OsmanBu araştırmada Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuğa sahip anne babaların gözünden nitel yaklaşımın gücünü kullanarak anne babaların yaşadıkları duygu ve düşüncelerin neler olduğunun belirlenmesi, soruna daha kapsamlı açıklamalar getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, çocukları OSB tanısı alan sekiz anne ve yedi baba olmak üzere toplam 15 ebeveyndir. Çalışmada OSB olan çocuğa sahip anne babaların tanılama süreci ve sonrasında yaşadıkları deneyimlerin, beklenti ve önerilerin belirlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmada katılımcılar ile yapılan nitel görüşmeler sunucunda dört tema (tanı öncesi ve sürecinde yaşananlar, tanı sonrası yaşananlar, özel eğitim sürecinde yaşananlar ve öneriler) belirlenmiştir. Araştırma bulgularında katılımcıların çoğu, psikolojik olarak zor günler geçirdiklerini, aile ve sosyal hayatlarının bu durumdan etkilendiğini, özel eğitimin faydalı olduğunu, ancak bazı eksikliklerin devam ettiğini ifade etmişlerdir. Araştırma sonucunda; OSB olan çocukların anne babalarının danışmanlık ve destek hizmetleri almaları gerektiğine ilişkin öneriler sunulmuştur.











