Yazar "Öztemiz, Furkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AMFC: A New Approach Efficient Junctions Detect via Maximum Flow Approach(2023) Öztemiz, FurkanIn this study, max flow analysis processes are carried out with a graph theory-based approach that can be used in optimizing the traffic load in transportation networks. The data used in the study consists of 2 years of vehicle number data consisting of 438 million vehicle passes of a real city. Bottleneck points affecting traffic flow, maximum flow values, and effectiveness values of traffic generating and attracting locations were determined in the uniquely created transportation network. The Ford- Fulkerson algorithm was used to determine the maximum flow and bottleneck road connections in the designed transportation network. According to the maximum traffic flow to the junction point, the most effective junction points were determined by the PageRank algorithm. In addition, a unique algorithm is presented in the study that determines the effective intersection points that transfer vehicle traffic at maximum capacity to all junction points according to the maximum demand capacity data. The analysis results produced by the proposed method constitute an important decision support system for traffic management and transportation network design.Öğe Apriori algoritması ile müşteri bazlı market sepet analizi ve ürün satış tahmini(İnönü Üniversitesi, 2017) Öztemiz, FurkanVeri madenciliğinin yaygın kullanımı ve gelişmesi ile büyük veri yığınları içerisinden anlamlı örüntüler çıkarmayı mümkün kılmıştır. Birçok sektör veri madenciliği yöntemlerini kendi verileri üzerinde aktif olarak kullanmıştır. Bu tez çalışmasında perakende sektörüne ait yüksek miktardaki satış verilerinin analizi yapılmıştır. Analiz işleminin temel amacı müşteri memnuniyetini sağlamak, firmaya olan bağlılığı artırmak, firma satış grafiğini yükseltmektir. Müşterilerin satın aldıkları ürünler arasındaki birliktelik kurallarının tespit edilmesi ile bu kuralların temsil ettikleri müşteri kitlelerinin belirlenmesi sağlanmıştır. Böylece firmanın tek bir kampanya yaparak müşterileri genellemesi yerine çok sayıda kampanya oluşturarak az sayıda ürünü doğru müşterilere sunması sağlanmıştır. Bu özel kampanyalar ile müşterilerin kendilerini daha özel hissetmeleri ve firmaya olan bağlılıklarının artırılması hedeflenmiştir. Birliktelik kuralı yöntemleri uygulanarak elde edilen analiz sonuçları neticesinde müşteriler için hazırlanan kampanyalarda sunulan ürünlere ait satış miktarı tahminleri yapay sinir ağları yöntemi ile yapılmıştır. Bu sayede kampanyanın müşteriler tarafından ne kadar ilgi göreceği hakkında önemli bilgiler elde edinilmiştir. Bu analiz sürecinde verilerin sistemli bir şekilde kayıt altına alınması ve analize uygun hale getirilmesi işlemi MSSQL Server veri tabanı sistemi üzerinden yapılmıştır. Birliktelik kurallarının oluşturulması için R programlama dili ve R Studio geliştirme ortamı kullanılmıştır. Yöntem olarak oldukça popüler olan apriori algoritması tercih edilmiştir. YSA kullanılarak gerçekleştirilen tahmin işleminde ise MATLAB kullanılmıştır. Elde edilen birliktelik kurallarını temsil eden müşterilerin tespit edilmesinde gösterge panelleri tasarlanarak sonuçların daha kolay ve daha anlaşılır bir yapıya kavuşması sağlanmıştır.Öğe Bağlı Graflarda Etkili Düğümlerin Belirlenmesinde Yeni Bir Yaklaşım(2022) Öztemiz, Furkan; Karcı, AliGraf(Çizge) teorisi veri biliminin gelişmesi ile birçok farklı alanda modelleme ve analiz işlemlerinin gerçekleştirilmesinde kullanılmıştır. Farklı türdeki problemlerin çözümlenmesi için çizge teorisinde çok sayıda algoritma ve yöntem geliştirilmiştir. Bu çalışmada bir çizge yapısı içerisinde bulunan etkili düğümlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çizge üzerindeki etkili düğümler sosyal ağlar içerisindeki baskın bireylerin, ulaşım ağları içerisindeki yoğun ve kritik konuma sahip kavşak noktalarının, borsa sistemlerinde birbirini etkileyen firmaların ve seri üretim yapan bir fabrikada otomasyon sisteminin kilit adımlarının tespit edilmesi vb.. birçok farklı alanda çözüm sunmaktadır. Çizgeler üzerindeki etkili düğümlerin tespit edilmesi için çeşitli algoritmalar geliştirilmiştir. Bu çalışmada yönsüz ve ağırlıksız bir çizgedeki etkili düğümlerin tespit edilmesi için yeni bir algoritma önerilmiştir. Ayrıca mevcut etkili düğüm keşfetme algoritmalarından PageRank, Closeness, Eigenvector, Degree merkezlilik ölçütleri ile karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmada algoritmalara ait sonuçlar dikkate alınarak çizgedeki düğümlerin etkili olma sıralamalarına yer verilmiştir. Algoritmanın kodlanması ve görselleştirme işlemleri için R programlama dili kullanılmıştır.Öğe Malatya İli ulaşım ağı kavşak noktalarının merkezlilik analizi(2022) Öztemiz, Furkan; Karcı, AliUlaşım ağlarının en kilit bölgeleri yolların kesişim noktalarını oluşturan kavşaklardır. Kavşakların konumu ve bağlandığı yollar trafik akışını etkileyen en önemli etmenlerden birisidir. Bu çalışmada Malatya ili kent merkezi içerisinde bulunan caddeler ve bulvarlar üzerinde bulunan kavşak noktalarının ulaşım sistemi içerisindeki önemi belirlenecektir. Kentin imar planına göre nüfus bilgileri hesaplanmıştır. Nüfusun yüzde 90’ından fazlasına hizmet veren kavşak noktaları seçilmiştir. Malatya kent merkezi için yapılan graf modellemesi 151 kavşak noktası ve bu kavşak noktalarını birleştiren 258 yoldan oluşmaktadır. Graf modellemesine yolların gerçek mesafe uzunlukları metre cinsinden dâhil edilmiştir. Oluşturulan ağırlıklı graf üzerinde Pagerank, Eigenvector centrality, Closeness Centrality, Betweenness Centrality algoritmaları uygulanmıştır. Her algoritmanın kendisine ait özellikleri ve sonuçları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bu 4 algoritmanın kendine özgü özelliklerinin tamamını barındıran homojen birleştirici bir yaklaşım uygulanmış ve başarılı sonuçlar alınmıştır. Bütün algoritmaların sonuçlarına göre kavşak noktalarının merkezlilik değerleri ve en etkili kavşak noktası graf üzerinde gösterilmiştir. Bütün analiz ve görsel işlemleri için R programlama dili kullanılmıştır.Öğe Topluluk Tespiti Yöntemi ile Ulaşım Ağında Verimli Yeşil Dalga Koridorlarının Belirlenmesi(2024) Öztemiz, Furkan; Karcı, AliSinyalizasyon sistemleri kent içi ulaşım ağlarının yönetilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Sinyalizasyon sistemlerinin optimize edilmesi ulaşım ağlarındaki trafik yoğunluklarını önemli derece azaltmaktadır. Sinyalizasyon sisteminin verimliliğini artırmak için uygulanan popüler yöntemlerden birisi sinyalizasyon sistemlerinin koordineli olarak çalışması anlamına gelen yeşil dalga uygulamasıdır. Yeşil dalga sistemi taşıtların ard arda kırmızı ışığa yakalanmalarını engelleyerek ulaşım süresini, yollardaki bekleme süresini ve araçların karbon salınımını azaltmaktadır. Bu noktada ortaya çıkacak olan problem ise yeşil dalga sisteminin hangi kavşak noktaları üzerinde uygulanacağıdır. Bu çalışmada Malatya kentine ait araç sayım ve sinyalizasyon verileri kullanılmış ve ulaşım ağı verileri ağırlıklı çizgeye dönüştürülmüştür. Ulaşım ağına walktrap topluluk tespiti algoritması uygulanarak kavşak noktaları, üzerindeki araç geçiş benzerliklerine göre gruplandırılmıştır. Belirlenen 2 farklı grup içerisindeki kavşak noktaları için yeşil dalga sistemine geçirilerek fiziki olarak sahada uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar yeşil dalga uygulanan bölgelerde birim zamanda geçen araç sayısında önemli artışlar olduğu göstermektedir. Bu durum kırmızı ışıkta bekleyen taşıt sayısındaki azalma ve duran araçların atmosfere yaydıkları karbon salınımında önemli azalmalar meydana getirmiştir.