Yazar "Ünal, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir şehrin pazarlanması ve marka şehir olmasına yerel sağlık kuruluşlarının katkısı: İnönü Üniversitesi Karaciğer Nakli Enstitüsü örneği(İnönü Üniversitesi, 2015) Ünal, Ahmet; Binbaşıoğlu, HulusiBu çalışma, bir şehrin pazarlanması ve marka değeri kazanması çabalarına yerel sağlık kuruluşlarının katkısını ortaya koymaya çalışmaktadır. Bu bağlamda 2002 yılında ilk karaciğer naklini gerçekleştiren, geçen zaman içinde 2013 yılında karaciğer naklinde bininci nakli gerçekleştirmiş ve 2011 yılında dünyanın ilk ve tek karaciğer nakli enstitüsü unvanına kavuşmuş olan İnönü Üniversitesi ve Karaciğer Nakli Enstitüsü Malatya ilinin pazarlanması ve marka değeri kazanmasına önemli katkılar sunmaktadır. Sağlık gibi önemli bir konuda hem de çağımızda önemi gittikçe artmakta olan organ nakli konusunda karaciğer alanında Avrupa’da birinci dünyada ise ikinci sırada yer oluyor olmak bir şehir için oldukça önemli bir özelliktir. Bu araştırma bir durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmada incelenen durum İnönü Üniversitesi Karaciğer Nakli Enstitüsüdür. Veriler nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan doküman inceleme yoluyla toplanmıştırÖğe Evaluation of psychiatric consultations requested for cancer patients hospitalized in a university hospital(2021) Cansel, Neslihan; Ünal, AhmetAbstract: Aim: Cancer is one the most important health problems of today. It is not just a medical and physical disease but a severe chronic condition with dispositional and social components. In our study, we aimed to analyze the diagnoses and treatments of oncologic inpatients whom were requested psychiatric consultations. Materials and Methods: 139 consulted patients of 828 inpatients who were hospitalized in Oncology and Radiation Department of Inonu University Faculty of Medicine, between January 1st, 2019 and February 27th, 2019 were included in the study. Sociodemographic data and examination findings of patients were obtained from electronic file records retrospectively. Results: The most common was gastric (14.9%); the second was breast (12.2%) and third was lung cancer. Depression was the most common psychiatric disease among these patients with 39.3% of women and 24% of men. The most preferred medications were escitalopram (35.4%) and quetiapine (20.8%). Conclusion: Physicians and other healthcare professionals responsible for the treatment of cancer patients should carefully evaluate these patients psychologically who may have the chance of getting psychiatric treatment only while hospitalized.Öğe İnsan kaynakları yönetiminde kariyer yönetimi, planlaması, geliştirilmesi ve bir uygulama(İnönü Üniversitesi, 2004) Ünal, Ahmet[Abtsract Not Available]Öğe Kamu ve özel sektör hastanelerinde sağlık hizmetlerinin pazarlanması: Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Malatya örneği)(İnönü Üniversitesi, 2011) Ünal, AhmetDünyamız hiç olmadığı kadar hızlı ve birçok alanda öngörülemeyen bir değişim ve gelişim süreci içerisindedir. Bu süreç yüzyıllardır benzer şekil ve metotlarla çalışan sektörleri yapısal değişimlere zorlamaktadır. Sağlık hizmetleri sektörü de geçen yıllar boyunca içerdiği yapı, işleyiş ve sunum şekilleri itibariyle diğer sektörlere göre daha az değişim göstermiştir. Tıp, eczacılık, mühendislik ve bilgi işlem alanlarında buluş ve icatlar artmakta modern insanın sağlık sorunları biçim ve çeşit olarak artış göstermektedir. Sağlık hizmetlerinin pazarlanması, sektörün önem gösterdiği bir konu haline gelmiştir. Sağlık sektöründe maliyetlerin yüksek olması, kaynakların etkin ve verimli kullanımı adına sağlık hizmetlerinin pazarlanması konusunda modern yaklaşımların uygulanmasını zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, mevcut yapı içerisinde kamu ve özel sektör hastanelerinin sağlık hizmetlerinin pazarlanmasında karşılaştıkları temel sorunları belirlemek ve bu sorunlara yönelik bazı çözüm önerilerini ortaya koymaya yardımcı olabilmektir. Bu amaçla Malatya il merkezinde faaliyet gösteren kamu ve özel sektör hastanelerinde yatarak sağlık hizmeti alan hastalara yönelik bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada yatarak sağlık hizmeti alan hastaların aldıkları hizmetin algılayış şekilleri araştırılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların yardımı ile görülen eksiklikleri ortadan kaldırmaya yönelik öneriler son kısımda sıralanmıştır.Öğe Mağaza Atmosferinde Etkili Olan Faktörlerle Memnuniyet-Sadakat-Tavsiye Etme Durumu Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması(Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2019) Türk, Mevlüt; Ünal, AhmetÖz: Bu çalışma; tüketicilerin, mağaza tercihlerinde etkili olan faktörleri belirleyerek, bu faktörler ile mağaza tercihlerinden duyulan memnuniyet arasındaki ilişkiyi açıklamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, bu çalışma tüketicilerin, mağaza tercihinden duydukları memnuniyetin, bir bağlılık (sadakat) oluşturup oluşturmadığını ve bağlılığın, mağazayı diğer tüketicilere tavsiye etmede etkili olup olmadığını bir model ile açıklamaya çalışmaktadır. Araştırmanın modeli, kurulan hipotezlerle test edilmiştir. Araştırmanın kapsamını; Malatya ilinde, birçok dünya markası firmanın resmi bayiliğini yapan, yirmi yılı aşkın süredir hizmet veren bir mağazanın müşterileri oluşturmaktadır. Bu çalışmanın verilerini toplamak amacıyla, kişisel görüşme yoluyla anket yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde; frekans, yüzde, çoklu doğrusal regresyon, Pearson korelasyon, bağımsız iki örneklem t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları; tüketicilerin, mağaza tercihinde önem verdikleri faktörlere katılım düzeyleri ile mağaza tercihlerinden duydukları memnuniyet, sadakat ve mağazayı çevrelerine tavsiye etmeleri arasında, anlamlı bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur. Bu yönüyle çalışmanın, literatüre ve uygulayıcılara katkı sunacağı düşünülmektedir. Başlık (İngilizce): A Field Study on Determining the Relationship Between Satisfaction-Loyalty and Recommendation Status with Factors Effecting the Store Atmosphere Öz (İngilizce): This study aims to define the factors that affect the store preferences of customers and explain the relationship between these factors and customers' satisfaction from their store preferences. At the same time, this study aimes to explain whether the customers' satisfaction with the choice of the store creates a loyalty and whether the loyalty is effective in recommending the store to other customers. The model of the research was tested through written hypothesis . The participants of the research; were customers of a store which has been serving for more than twenty years in Malatya province as an official dealer of many world brands. Personal interview method was used to collect the data of this study. In the analysis of research data, frequency, percentage, multiple linear regression, Pearson correlation, independent samples t test and one way variance analysis (ANOVA) were used. As a result of the study, a significant relationship was found between the customers' opinions about their choices of stores and their satisfaction with the store preferences, loyalty and the recommendation of the store to their millieu. This aspect of the study is thought to contribute to the literature and practice.Öğe Siyasi partilere güvenin sağlanmasında pazarlamanın etkisinin bir model kapsamında incelenmesi: Malatya ili örneği(İnönü Üniversitesi, 2017) Ünal, AhmetToplumsal hayatın belli bir uyum ve denge içinde sürdürülmesi gerekir. Bu gereklilik genel olarak hem insanların temel ihtiyaçlarının hem de bir bütün halinde toplumun bir arada ve huzurlu bir şekilde yaşaması için hayati bir zorunluluktur. Tarih, insanlığın ortak hafızasıdır. Bu hafızadan mümkün olan en iyi şekilde yararlanan ve dersler çıkaran toplumların birçok açıdan hep bir adım önde olduklarını söyleyebiliriz. Bu ortak hafıza siyasetin, siyaset kurumlarının etkin çalıştırılmasının, vatandaşların siyaset üzerindeki etkinliğinin ve katılımının toplumları nasıl geliştirdiğini gösteren çok sayıda olumlu örneğe sahiptir. Toplumsal uzlaşının sağlanmasında ve vatandaşların sorumluk bilinciyle ülke sorunlarıyla ilgilenmesini sağlamada aracı olan en önemli siyasi kurumların başında siyasi partiler gelmektedir. Siyasi partiler, bir toplumda "elitlerin yönetimi" ya da "seçkinlerin idaresini" önlemede, toplumun hemen her kesiminden vatandaşın söz hakkı elde etmesinde ve kararların ortaklaşa alınmasını sağlamada önemli bir görev üstenir. Bu şekliyle demokrasinin, insanların eşit hak ve hukuk kurallarıyla özgür bir şekilde yaşamasına aracılık eder. Pazarlama, temel olarak insanların istek, ihtiyaç ve beklentilerini insan temelli ve toplumsal faydayı göz ardı etmeden işletme amaçlarıyla örtüştürmeyi hedeflemektedir. Bu hedeflere ulaşmak için tüketiciye çeşitli araç ve unsurların yardımıyla ulaşmaya çalışır. Bunu yaparken kısa vadeli, tek taraflı ve salt "satma" amacını gütmez. Siyasi pazarlamada bu yönüyle seçmenleri "tüketici" olarak görür ve seçmenlerle siyasi partiler ya da siyasi adaylar en etkin nasıl bir araya getirilir bunun cevabını arar. Bu cevabı ararken yine aynı şekilde insan ve toplumun menfaatleri ile aday ya da siyasi partinin menfaatlerini, "çıkarcılık" ekseninde değil, karşılıklı fayda ve toplumun en üst değerlerini koruma anlayışıyla hareket eder. Ticari pazarlama, tüketici davranışlarını anlayabilmek için çeşitli araçlar ve yöntemlerle araştırmalar yapar. Siyasi pazarlama da benzer ve bazen farklı yollarla seçmen davranışlarını anlamaya yönelik araştırmalar gerçekleştirir. Bu konuda yapılan çok sayıda araştırma, seçmenlerin siyasi bir parti ya da adayda aradıkları temel özelliğin güven ya da güven duygusu etrafında şekillenen çeşitli özellikler olduğunu (doğruluk, dürüstlük vb.) göstermektedir.Bu çalışmada, siyasi pazarlamanın sistemli bir şekilde kullandığı pazarlama unsurlarının ve araçlarının seçmenlerin bir siyasi partiye güven duymasına ve bunun oy verme kararına etkisi araştırılmıştır. Ayrıca pazarlama faaliyetlerinin, seçmenlerin; siyasi partilere oy verme kararına etkisi ile en son oy vererek destekledikleri siyasi partiden memnun olma düzeyleri araştırmaya konu olan diğer başlık olmuştur. Araştırma sonuçları; seçmenlerin siyasi partilere güven duymasını etkileyen faktörlerle oy vermesini etkileyen faktörler arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişkilerin olduğunu ortaya koymuştur. Seçmenlerin siyasi partilere oy vermesinde etkili olan etmenler ile en son seçimlerde oy verdikleri siyasi partiden memnun olma düzeyleri arasındaki ilişkinin analiz sonuçları da yine aynı şekilde orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin var olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Siyasi Pazarlama, Güven, Siyasal Güven, Seçmen Davranışları.